Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Villeri
mulla on 1-0-1 palautuva vipukytkin. konetilassa on 2kpl vaihtavia releitä jotka on kytketty moottorille niin että kumpikin syöttää maata releiden ollessa lepotilassa. sitten kun vipukytkimestä käännetään jompaan kumpaan suuntaan niin se vuorollaan vaihtaa jomman kumman releen vetäneeksi jolloin se antaa toisella releellä virtaa ja toisella maata. virran suunta muuttuu ja moottori pyörii eripäin. voin piirtää tästä oikeen kaavion tässä kun ehdin. mutta tuo on aika helposti järkeilty itsekkin. helppo systeemi ja toimii 
|
Jos viitsit "vääntää rautalangasta"...

, kun ymmärrys riittää lisävalojen releen kytkemiseen, eli ymmärrän sen, että kun sinne releeseen tiettyyn napaan antaa heräte virtaa niin se kytkee ne toiset navat... muuten en yleensäkkään juuri mistään muusta juuri mitään ymmärräkkään...