esitin ehkä turhankin kärjistetysti mielipiteeni. jos itse olisin jeeppiä vaille, niin ei se olisi täysin poissuljettua, ettenkö päätyisi 3.1td:hen, jos vain hyvä yksilö sattuu kohdalle. omakohtaista kokemusta ei 3.1:stä ole, mutta 4.7:sta tiedän että janoinen on. en kuitenkaan näe kuinka 3.1 voisi olla ratkaisevasti halvempi.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
Aika pitkälti olen yhtä mieltä ylläolevasta.
Tosin uudemmissa bensakasoissa on toi päästövero- ogelma, jopa tuon 4.7:n päästöt sen verta kovat että parempi olisi kattoa alkupään malleja mitkä menee kokonaismassan mukaan. Mutta kyllä itteä himottais toisaalta tollanen 4.7HO v8, tehot ja väännöt aika samaa luokkaa nykyisen 5.9:n kanssa, mutta kulutus helvetisti pienempi.
Vähemmän ajavalle bensa on halvempi, ja nyt kun dieselin hinta nousee niin eipä se dieselikään enää halpa ole kuten ennen vaikka ajaisi vähän enemmänkin.
|
Totta mitä V8:sta sanoit. Viisainta hankkia ennen 2001 rekisteröity niin 600€:n co2 perusteinen vero tippuu massaperusteiseen, joka tais tänä vuonna olla 250€. Harmi vain ettei sitä High Outputtia saanut ensimmäisissä vuosimalleissa. Perus 4.7:aan sais kyllä sen 30hp lisätehoja vaihtamalla H.O:n nokka-akselit ja imusarjan. Paitsi... markkinoilta on loppunut oikeanpuoleiset nokka-akselit. Vasemmanpuoleisia on varastoissa vaikka kuinka, mutta uusia oikeanpuoleisia ei tällä hetkellä löydy mistään päin maailmaa