Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 14.12.2011, 11:12
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kaitsu Näytä viesti
Miksi ei siis ajovoimanulosottoon voi laittaa pumppua??

Koskaan hydrauliikalla ei saada hyötysuhteeksi 100%
Eli pumpun pitää pyöriä että saadaan painetta joka tekee liikkeen... Jos pumppu lähtee pyörimään vasta kun muut pyörät jo luistaa niin ei taida oikeen auttaa mitään. Ja tämähän pitää tehdä oikeasti muuttuvatilavuuksisella pumpulla ja kuormantuntevalla järjestelmällä. Ja se suunnan vaihto hoidetaan pienellä sähkökatkaisialla joka kääntää suunnan eteen tai taakse. Voidaan hoitaa vaihdekepin yhteyteen. Ei siis tarvita ylimääräisiä vipuja.

Ja järjestelmä vetää vaan kun nopeus on alle laskennallisen toiminnan. Sen nopeemmalla se jarruttaa jollei kytke vetoa pois. Ja moottorissa täytyy olla joko jousikuormalla tai hydrauli paineella toimiva mäntien vapautus.....

Hydrauliikkaa tuntemattoman on vaikea äkkiä miettiä näitä, ja vaikka sen kanssa pelaa päivittäin, niin tulee silti välillä eteen juttuja mitä pitää oikeesti miettiä.
Erillaisia venttiileitä ja painepiirejä menee ristiin ja rastiin. Välillä joutuu miettimään että mitä on jonkun asentajan päässä liikkunut kun koittaa etsiä oikeeta painelinjaa joihinkin lisä laitteisiin....
Vaikka kaivinkoneita asentaa ammattilaiset, nekin ottaa välillä paineen paikasta josta ei saada kokoajan riittävää virtausta.

Lohkot täytyy saada tarpeeksi isoiksi, vaikka karasta menis 100l/min läpi, voi lohkon nippa rajoittaa litrat alle 80.......... Ja sitten ihmetellään kun vauhti ei riitä. Aina paine ei ole tärkee näissä, vaan litrojen ja paineen yhteis tuotto.
Ja paluu pitää olla aina kunnossa, mahdollisimman vapaa......
Eipäs ajatella liian monimutkaisesti kuten alan ammattilaisilla on usein tapana.

Jos johonkin harrastenuhviin joku suunnittelee vetävää etuakselia niin on aika turhaa suunnitella mitään muuttuvatilavuuksisia pumppuja tai moottoreita sinne karkaa budjetti vuortentaa ja äkkiä.

Vaan takaisin siihen ajovoimanottoon. Eli sinne voimanottoon pistetään joku sopivankokoinen vaikka mäntäpumppu/moottori jota voi pyörittää molempiin suuntiin se mitoitukseltaan semmoiseksi että etupyörät pyörii n.10% nopeemmin kuin takapyörät, sillä saa niihinkin vähän vetoa. Kytketään yksinkertaisesti hullunkiertoon ja ilmataan huolellisesti ja jos systeemi vaatii niin voihan siihen laittaa vaikka pienen paineakun tasaamaan lämmön vaihteluita, ja tietysti letkujen väliin varoventtiilit.

En siis pysty menemään takuuseen että kyseisnen systeemi toimii koska en oo tuommosta vielä värkänny, mutta öljy kyllä juoksee aina sinnepäin mihin se milloinkin sattuu pääsemään eli joko toimii tai sitten ei.

Koska kyseessä ei taida olla 24/7/363 käytössä oleva tuotanto kone niin osienkaan ei tarvi olla siten mitoitettuja eikä välttämättä uusia.

Ja mitä myyjiin tulee niin tosiaan pienellä kokemuksella aiheesta voi sanoa että itse pitää olla tietää mitä on tekemässä ja mitä osia siihen tarvii, myyjät on myyjiä eikä välttämättä suunnittelijoita.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten