Samoja asioita olen pohtinut, että onkohan tuosta kitkasta mhinkään. Mitenkäs tuon kitkalukon toiminta oikeen todellisuudessa tapahtuu. Katselin tuossa videoklippejä edellisiltä ajopäiviltä. Eräässä ojan ylityksessä meinas yrittää jäädä Nissani (jossa on kitka takana) ristiriipuntaan. Katselin videolta, että toinen takarengas ei pyörinyt kun oikeen sievästi havittelin pitoa/pyöritin sutia?!
Vaatiko se kitkalukko tarpeeksi "pyörintäeroa/kierroksia" ennekuin lähtee molemmat rattaat pyörimään? Normaalisti kun sudittaa tai sladittaa reippaalla kaasulla niin aina molemmat takakumet jättää rantua (oli sitten jäätä tai kuivaa asfalttia). Että silleen se ainakin on jämäkkä....ja kun käännät kestopäällysteellä renkaat tapissa niin takasisäkurvinkumi yrittää sutia.
Olis kiva tietää...niin osaa antaa venttiilin nousua jos/kun se seuraavan kerran yrittää ristiriipuntaan
Note! This message was posted anonymously!
|