Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 01.12.2011, 21:20
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
kaikki tonikäset jostain kohtaa puhki on...

-helmat
-sisälokasuojan reunat ja takalattia, etenkin takapenkin alta
-tankki
Helmat on näitten perisynti, katso erityisesti takapäät helmoista takarenkaiden edestä. Toisaalta mätiä ne on yleensä jostain joka tapauksessa.. Yksi Jeepinmyyjä ei aikanaan tykännyt, kun tokaisi auton olevan ruosteeton ja helmojen massattu, tökkäsin (turva)kengän kärjellä varovasti takarenkaan eteen ja läpi meni

Lattiapuoleen lisäisin, että oikeastaan koko repsikan puoli lattiasta mätii helpolla; siellä menee putki ja on katti etulattian alla, kuumentaa ja ruostuttaa siksi. Toisaalta maton alla on ne ihme tyynyt jotka imee itseensä vettä urakalla, eikä tunnu kuivuvan.

Takalattia penkin alta, sekä takalokarien ja kontin lattian saumat on herkkiä kanssa.

Tankkikin voi olla mätä, mutta toisaalta itse kun kävin kattomassa vaikka kuinka montaa XJ:tä niin tankit oli pahimmillaan vain pintaruosteessa mutta ei mitkään ollut huonoja.

Lainaus:
-voimansiirrosta kattoisin jakolaatikon toiminnan, ajelisin vähä nelivedolla ja kuuntelisin koliseeko ja klonksuuko vetarin tai kardaanin ristikot tai joku muu
Muistat sitten jakolootaa testatessa pari asiaa:

1. Mitä tahansa aluetta/ moodia kytkiessä muista vetää kahvasta määrätietoisesti, mutta ei mitään järjetöntä kiskaisua. Kahvaa EI pidä vetää hitaasti ja rauhassa, jakolaatikko kyllä ilmaisee olemassaolostaan jos sitä yrität

2. 242- jakoaskit (SelecTrack) on vähän herkkiä jäämään nelivedolle vaikka olisi RWD- kytketty takaisin päälle. Se ei ole vika vaan ominaisuus, kunhan alueet kytkeytyy muuten hyvin päälle. Kevyellä kaasun tai jarrun näpäyksellä päälaatikko vaihteella (!!!) suoraan ajaessa pitäisi tippua etuveto pois.

3. Kun testaat hidasta nelikkoa, niin päälaatikko vapaalle ja hitaasti rullaten nelikko päälle. Saa rusahtaa, mutta ei "tahmata".

4. Nelivedon ollessa päällä, varsinkin lukittu nopea (4 part time/ 4hi) on hivenen äänekäs, eli sellainen pieni "kahina" on normaalia. Ei saa kuitenkaan olla voimakas, se tarkoittaa että ketju venynyt tai muuta kulumaa


Lainaus:
-takajousien kunto, mihinpäin on kaarella.
Jos ei ole takajousia vaihdettu, niin ne on 100% varmuudella entiset. En ole nähnyt elämäni aikana vielä yhtäkään vanhempaa XJ:tä missä alkuperäiset takalatit olisi oikeasti hyvässä kunnossa.


Lainaus:
no en mä pelottele enempää, ei kannata ottaa kaikkea ihan vakavasti, hyviä laitteita, perustekniikka kohtuu kestävää ja huollettuna myös pysyy sellaisena.
Tämän voin allekirjoittaa, perustekniikka on hyvää ja kestävää (akselit, automaattilaatikko & jakis, kone) mutta pellit mätii ja sähkövikoja on jonkin verran.

Toinen asia on, että itse katsoisin vähintään '92 vuosimallin autoa - katso valmistenumerosta, käyttöönottovuodet on ihan vituillaan täällä myytävissä autoissa!). Silloin olisi HO- tekniikalla mikä on renixiä simppelimpi, parempi tuki jälkimarkkinapuolella osille, ja halvemmat varaosat (anturit yms.). Noi '90 vuosimalliin asti on Renix- ruiskulla, ja toisaalta '91- malliset HO:t on vähän välimalleja kun siellä on kaikkea sekaisin.

Nuo limitedit on siitä huonoja '91 asti, että niissä on aina ABS:t ja se Bendixin jarrusysteemi on umpipaska
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten