Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester
Häh? Mikäs se semmonen on? Hydrauliohjaus?
|
Sanotaanko että puolittainen hydrauliohjaus. Eli hydraulisylinteri auttamaan tavallista tehostettua ohjausta. Tuon huono puoli kyllä on se että vaikuttaa ajettavuuteen kadulla
Lainaus:
Minkäslainen ja paksuinen tanko pitäs olla?
|
No eipä kummoinen, joku tämännäköinen itse tehtynä niin hyvä se on; tällainen siis tulee käytännössä panhardin kohdalle runkoaisojen alapuolelle kiinni:
Lainaus:
Ja eikös panhardi pitäisi muuttaa niin, että yläpään pallonivel jorpakkoon ja joku toisenlainen tukevampi palikka tilalle...? Yks pallo jo meni, mutta sain takuuseen. Menee kuulemman rikki siksi, kun loppuu pallosta liikevara akselin toispuoleisessa jouston ääriasennossa ja sitten naksahtaa. Onneksi ei irtoa (ja samalla etuakseli jäisi vailla sivuttaistukea) , vaan tulee "vain" ratissa tuntuva kohtuu suuri välys...
|
Kyllä pitäisi muuttaa, tuollainen alkuperäinen "single shear"- tyylinen panhardin kiinnitys korin päässä ei todellakaan ole hyvä, olkoonkin että siinä on aika paksu rauta välissä ja se on kartiolla. Se pallo hajoaa koska siitä loppuu liikevara kesken, ja toisaalta se koko hivakka hajoaa ja väljistyy siksi, että tuollaisena ei kestä yhtä hyvin tällejä kuin panhardi joka tulee kahden kiinnityspinnan väliin ja siitä pultti läpi ("double shear").
Mulla ainakin meni 3.5" korotuksella ja 31" kumeilla alkuperäinen panhardin kiinnike väljäksi, samoin pallo hajosi. Ei tarvinnut miettiä laittoiko alkuperäisen tilalle vai ei
Joku tämäntyyppinen ratkaisu (tosin mieluummin suoralla panhardilla ilman mutkia jos vain mahtuu) panhardiksi + kiinnikkeeksi, ja tuohon kun ajattelet sitten yllä olevan kuvan tyyppisen poikkituen tohon koriaisojen väliin panhardin yläpuolelle.
http://www.tntcustoms.com/trackbarsystemmjxjzj.aspx
Lainaus:
Kuvittelin että simpukan kiinnikkeen kun vahvistaa, niin pitäs riittää. Mutta tämä lumipalloefekti kai siitä seuraa, kun lähtee varustelemaan. Sen verta paljon kävi lokakuun alussa jurppimaan 31:n uppoaminen suohon, että pakko oli noi 33:t hankkia. Mitäs läksin...
|
Simpukan kohdan vahvistus
molemmin puolin runkoa(!!!), ja siten ulkopuolella että tuleva puskurin kiinnike ulottuu puskurin kolmesta reiästä taaksepäin aina sinne isoon reikään simpukan kiinnityspulttien "takana". Repsikan puolella sama juttu. Myöskin olisi hyvä että
Kyllä tuollakin vahvistuksella pitkälle pärjää, eikä esimerkiksi itsellä ollut tuota poikkitukea panhardin kohdalla vaikka isommillakin renkailla ajoi. Mutta ei se ole paha lisävakuutus tuon kohdan kestosta, siinä on pienellä alueella tavaraa kiinni 1,5mm:n pellissä mistä aiheutuu helvetinmoista vääntöä aisaan mikä on suunniteltu korottamattomalle Jeepille jossa on 29" renkaat

Muutamiakin kuvia nähnyt missä 33"-35" renkailla varustettu XJ on ajautunut itsetuho- moodiin ja runko revennyt tuolta alueelta. Ei ole edes mitenkään harvinaista. Taisi itselläkin olla jotain murtuman alkua sillä suunnalla jos en väärin muista..
edit: Tän jos esim. jaksat lukaista läpi niin selvinnee paljon asiasta
http://www.jeepforum.com/forum/f11/h...2-0-a-1090869/