Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HuSa
Entäs tämä, pääseekö auraamattomalle tielle, jos lunta on vähänkään enemmän?
Jeep Cherokee 2.4 M5 Sport
nettiauto ID 4295900
|
Tais olla manuaali tuo niin jakolaatikko on:
"The Command-Trac, neljä asentoa: 2-HI, 4-HI, Neutral ja 4-LO.
Normaali ajoasento : 2WD HI
- eli vain part time neliveto
- vain manuaalivaihteiston yhteydessä"
Löytyi tuolta:
http://www.amccf.com/yabb2/YaBB.pl?num=1283170176
Em autossa siis ei ole ns. full-time 4wd ominaisuutta, eli maantiellä ja opitävällä pinnalla ajellaan takavedolla. Mutta nelivedossa on hidas ja nopea puoli sekä keskitasauspyörästön lukko. Lisäksi taka-akselissa on kitkalukko, noh...okke ei se mikään oikee lukkoperä ole mutta parempi kun ei mitään.
Ihan vakiona varmasti pääsee auraamatonta tietä pidemmälle mitä jollain, jo aikaisemmin mainitulla Hondalla. Käsitykseni mukaan mitään panssarointeja ei ole vakiona, ainoastaa Renegadessa, jotenka kiviä ja kantoja kannattaa varoa. Tuollaset katurenkaat vois kyllä vaihtaa suurimpaan mahdolliseen kokoon AT kuvioista rengasta, tai sitten toinen satsi ihan maastorenkaita, insa tai fedima, millä ajelee kun tarvii.
Jousitukseen ja alustaan saa varmasti osaa kun on kyse Jeepistä. Saksasta jo löytyy. Tuossahan on kierrejouset edessä ja takana niin nopea ja edullinen laittaa lisää ryhtiä.
Jos pelkkään metsä/metsästys -kalastus käyttöön tulis auto niin sitten suosittelisin vanhempaa XJ Cherokeetä. Sellasen hyväkuntosen 1995-2000 mallin saa 4-8te hintaan ja jää vielä kummasti rahaa vaikka pajalla laittaa maastokelpoiseksi, sis verrattuna tohon KJ malliin.
edit: Tuossa yksi esimerkki, siella naapurissa näytti olevan myytävänä
http://www.nettiauto.com/jeep/cherokee/4241986