Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy
Nää on näitä juttuja.
Eli omia rotteloita kun katsastelee niin yleensä on vain helpointa hoitaa perusjutut kuntoon ennen konttorille menoa. Sitten jos tulee jostain joku napina niin puhumalla selviää aika paljon paremmin kun asiat on edes koitettu hoitaa kuntoon ennen leimalle menoa.
Katastus ukkelin kaljuun tippuva kuuma/musta moottoriöljy ei edesauta käsijarruttoman liian isoilla renkailla olevan savuavan katiskan leiman saantia. 
Eikä varsinkaan siitä itkeminen. Hommat kuntoon ja sitten vasta laimalle niin kaikilla,myös muilla on paljon helpompaa. Niin ja jos tulee joku huomaustus niin mitä sitten??? Jos kerran on olevinaan tekniikan ukkeli tai akkeli niin korjaa sen ja käy näytillä. Ja korjaa samalla ne kehoituksetkin niin ei jää sinne tilastoihin mitään kummittelemaan. Esim jotain särkynyttä takavalon lasia joka on muutenkin kulutustavaraa....
...hurskas saarna aiheesta että...
|
Oikea asenne !
Ei mulla ole koskaan ollut ongelmia katsastuksen kanssa. Kun auto on kunnossa, siisti ja alusta pesty niin leima tulee että napsahtaa. On toki kerran tullut hylkykin ihan aiheesta, viat korjattiin ja uusinnassa leima. Ja joskus on tullut korjauskehotuksia, jotka pääosin on korjattu.
Kuukausi sitten pyysin katsastusmiestä ihan erityisesti tarkistaan etupään systeemit kun pikkuisen ohjaus tuntuu "väljältä". Otti pyynnön ihan tosissaan ja oli selvästi asiasta tyytyväinen, kun hänen ammattitaitoonsa luotettiin. Ei sieltä vikaa löytynyt mutta se on jo toinen tarina.
Eli psykologiaa peliin