Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
Ei tässä akselin "kiertojoustoa" aletakkaan rajoittamaan, vaan vain ylös- alassuuntaista mitä akseli elää joustaessaan suorana  Monissa kisapeleissäkin missä on 16" - 18" ilmatikut/ coiloverit niin keskellä akselia on rajoitinliina joka estää akselia tippumasta liian alas. Sehän ei estä akselin elämistä muuten, eli pysyy ramppitestissä pisteet hyvänä
Mutta toisaalta mikään ei estä kokeilemasta tuollee, jos ilmenee tarvetta rajoitinliinalle niin helppo se on lisätä jälkikäteenkin
Kardaanin liu'usta saa kyllä tarpeeksi pitkän, mutta tavallisella tuplaristikolla voi tulla ongelmia siinä että taipuuko nivelistä tarpeeksi? Oletko muuten testannut tai laskenut että miten hyvin pinionikulma pysyy aisoissa noiden joustovarojen rajoissa?
|
Onko tuosta rajoittamattomasta molemminpuolisesta ulosjoustosta muuta haittaa kuin silloin kun akseli on uponnut mutaan tai suohon? Tollainen liina homma näyttää helposti sätöstelyltä, vaikka autossa kyllä näkyy muutenkin vahva käsityön jälki

Pinioninkulma ei paljon muutu joustoliikkeen aikana. Tuo onkin kyllä hyvä pointti että riittääkö tuplanivelessä vara kulmamuutokselle, paljonkohan sellainen sallii kulmaa maksimissaan?