Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter
Onko runko ja koripellit jostain oikeasti rikki, jos tarvii osiksi purkaa ja puhaltaa? Kuvissa ei pelleiltään näytä rikkinäiseltä, vaan ikäiseltään 
|
No ei varsinaisesti rikki oikein mistään.. Tulipelti, elikäs se "bulkhead" on parista kohtaa ruostunut. Lisäksi siitä pitää paikata ainakin yksi "maailmanmiehen" tekemä reikä.. Kuvista ei liene vaikea arvata, mistä "reiästä" on kyse
Muutoin kori on suurinpiirtein ehyt ja jopa hyvä. Muutamat rautaosat vaativat huolenpitoa ja silmittelyä, muttei mitään ihmeempää. Runko on kauttaaltaan ruosteessa, mutta mitään hälyttävää ei pikaisilla silmäilyillä ole havaittu. Mutta jottei se enempiä happanisi, niin siksi perusteellinen puhdistus ja maalaus on listoilla.
Tuon soodapuhalluksen yhtenä ajatuksena olisi puhaltaa tuosta korista jälkikäteen maalattu tummempi vihreä pois.. Alkuperäinen maali on ollut hailakan sinivihreä ja se haluttaisi kaivaa esille. Mutta uudelleenmaalauskaan ei ole poissuljettu vaihtoehto.
Ja tokihan nyt meikäläisen mielessä on lukot ja isompi rengastus, mutta taitaapi olla, että siihen hommaan koitetaan kaivaa hieman tusinamaisempia kamppeita. Eli tämä pysynee mahdollisimman vakiona.
JA edittinä taas seuraavanlaista..
Eli auton alla käynti vahvisti sen tosiasian, että runko pitää ottaa käsittelyyn. Mitään suurensuurta ei löytynyt, mutta aina jotain pientä kuitenkin. Mm. tulipelti on revattu jollain hassulla pellinpalalla runkoon simpukan kohdalta. Mene ja tiedä miksi, mutta jotain sieltä löytynee, kun lähemmin kurkkii.
Vesipumppu taitaa olla aika kaputt. Jos siihen korjaussarjaa kehtais alkaa haeskelemaan, tai vaihtoehtoisesti Loordien maasta tilailis uuden pumpun. Sähköt on joku tehnyt tuohon autoon ihan itse. Eli ne pitää joko parsia ihan uusiksi tai vaihtoehtoisesti tilailla johtosarjat jostain. Niitäkin on nyt jo pari paikkaa ilmennyt, joten sekään ei liene isompi ongelma.
Suurin puute näyttää olevan nuo alkuperäiset puolikuun malliset takavalot. Ne on kadonneet johonkin ja paikalle on istutettu aina niin ihanat Talmut -tai vastaavat.. Ei silti, ihan sympaattiset ne on nekin, mutta alkuperäiset tai niiden kaltaiset laitetaan ilmanmuuta hakuun.
Jarrupääsylinteri on ottanut itseensä senverran pahasti, että se on totaalisen jumissa. Todennäköisesti muutkin jarrusylinterit vaativat käsitöitä, mutta niitäkin kuulemma maailmalta saa, jos entiset on sökönä. Jarrujärjestelmä päivittyy äskeisen konttaamisen herättämien ajatusten myötä kaksipiiriseen ja alkuperäiset (?!) jarruputket vaihtuvat uudemmanmallisiin.
Kojetaulu pitää purkaa suurilta osin ja tulipellistä hitsailla parit ruostepaikat kuntoon. Samoin pitää paikkailla maailmanmiesten tekemiä reikiä muutenkin kuin vain tuon helevetin ruman kellon kohdalta.
Niin, ja ratti pitää joko uusia tai vaihtoehtoisesti korjata. Se on parista kohtaa aika ikävässä kunnossa, plus että keskiölevy puuttuu tyystin.
Eli käsitöitä on tarjolla.