Nostellaas nyt tätäkin. Punanenä kertoikin jo tuossa nivan ns: tyyppivikoja.
Joten lisätään vielä omia kokemuksia. vikoja ja puutteita.
-Takana tukivarret, varsinkaan alemmat eivät kestä offia, itsellä molemmat poikki ja toisen kiinnitys vielä revennyt irti korista.
-Sähköt nivoissa on mitä on. Itsellä ainakin sähköt sekaisin, savuaa milloin mistäkin

Eli ne uusiksi. tosin tähän vaikuttaa myös auton ikä.
-Kytkin ei kestä millään ladan välityksiä, yhtään safaria en ole ajanu etteikö kytkin olisi temppuillut/ luistanut.
-Moottori on alaväännötön ja voimaton vakiona, ja itsellä ei oikein yhtään ajokertaa ole ollut että olisi täysin toiminut. Eli moottori vaihtoon tai ladan moottorin "viritykseen".
-Voiman siirto on heikko, itsellä tosin vielä siltä osin säilynyt ehjänä,Ei vielä löydy katkenneita vetareita. Edessä tosin murrokset on naputtaneet jo tovin. Nätillä ajolla nivan voiman siirto kestää "melko" hyvin,kunhan renkaat eivät kauhian isot. maximi joku 235/75/15. Tämä itsellä.
-Vaihdelaatikon ja etenki jakiksen tuenta kannattaa vahvistaa,aika huonosti pysyvät kiinni. itsellä jo kerran jakiksen kiinnike murtunut. Jakis kannattaa tukea hyvin. Tekee aika moista liikettä maastossa.
-Ohjaustehostin olisi aika mukava olla, on tuo niva todella kankea kääntää varsinkin isommilla renkailla metsässä.
-Korotettua tuota ei paljoa saa tuon keularakenteen takia, ja etupää ei juurikaan joustele. Takapää onneksi sitäkin paremmin.
Eli Jos nivaan vaihtaisi:
-Moottorin+vaihteiston
-jakiksen johon saa paremmin välityksiä
-akselit jotka kestäisivät paremmin ja saisi lukkoja
-vahvemmat tukivarret ja vahvistais koriin tulevat kiinnitykset
-ohjaustehostimen
-tekisi sähköt uusiksi
-vahvistais koria laatikoiden kiinnitys kohdista ja avartais kaaret mahdollisimman isoiksi suurempia pyöriä varten.
+++++ kaikea muuta pientä, alkaisi olla vähitellen kasassa kestävä ja etenevä paketti.
Tässä nyt mitä näin äkkiseltään mieleen juolahti.