Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja juhis75
Kaikille vastanneille kiitos jo etukäteen.
Auton pitäisi olla leimattu ja vähintään viidelle penkit että voisi ajaa muutakin ajoa.
Patrol, Pajero, 4-Runner vai HJ??
Laittakaa asian osaavat vinkkiä ja linkkiä!!!
J
|
Patrolista ei ole kokemusta muuta kun se että niitä ei ole valmistettu pitkään aikaan.Lähes kaikista Toyotan valmistamista maastoautoista on.
HJ on perusvarma kampe,yleensä vallan helevetisti ajettu.400-800tkm.HJ:n hyvin huollettu pata on kyllä sisäänajettu vasta 300tkm. jälkeen.
Ruostevauriot on isompi homma hojareissa HJ60-61.
Runnerit on tehty pääasiassa Hiluxin alustalle,bensarosvo kutosilla tai liian pienillä dieseleillä.
Jos bensa raha ei ole este niin sitten bensa Runneri.
BJ:t on vanhoja sotaratsuja,niistä saat luotettavan kumppanin orffiharrastukseen.BJ40/42/45, kolme versiota kahella eri moottorilla ja kahella eri akselivälillä.
Pejeroista on jonkinlaisia kokemuksia.
Vanhemmat moottorikonstruktiot on heleposti hajoovia,samaten vaihdelaatikot.
Uudemmat"isommat" kattilat varmempia.
Rungot tehty samasta aineesta kun Land Cruisereissa

eli Norjan kromista.
Pitkät Pajerot ruostuu vielä enemmän rungostaan...lähes enemmän kuin Toyotat.
Oletko miettinyt LJ70:istä
Perusvarma turbodieseli,leimattu viidelle.
Takarunko mätänee niin kuin kaikissa.
Entäs Mersut Geeärrät???
Alkavalle offarille suosittelisin Suzukin maasturia mutta siinä mahtuu teoriassa 5 henkilöä kyytiin


SJ 410 / 413 High Roof malleja.
Sitten löytyy 413 LWB mallit ja Samurait. Vitaroista nyt puhumattakaan.
Lähes kaikille merkeille löytyy omat nettisivut mistä löytyy täsmätietoa kyseisistä merkeistä ja malleista.
Ota ny tästäkin selvää