Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 19.09.2011, 12:25
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Viikonloppu meni miten meni.....eli lauantaina ei oikee jaksanu, kun kaverin saunalla ja paljussa meni aamu kuuteen saakka, mutta eilen ehti sit jotain vähän näpertään.

Raidetankoja tuli sohlattua ja ylläri ylläri LJ / RJ:n takatanko sopi noilla ohjausvarsilla suoriltaan tonne HJ:n keulaan. Ainoa miinus on, että nyt mun RJ:ssä ei ole enään varalle raidetankoa

Etutanko simpukalta pyörälle näytti että sopii HJ:n oma.....mutta eipäs mennykkään ihan heittämällä, koska HJ etutangossa oli liian paksut kartiot Noh taas RJ:n varaosien kimppuun ja sieltä löyty sopivan näköinen tangon pää, mutta koska se on ollu jo edellisellä omistajalla hätävara, niin tanko oli hitsattu just siitä päädystä ja nivel oli myös hitsautunut sinne tankoon kiinni, joten ohjaus jäi kesken ja jotenki koko päivä alkoi siis huonosti.

Ohjaus kun ei tullu kuntoon, piti keksiä jotain muuta. Eteen tuli tehtyä puskuriputki ja siihen pitäs vielä hitsuutella hinauspisteet, kun vaan ehtiis jossain välissä. Kaunis se puskuri ei ole, mutta eipä ole autokaan....kuvaakaan en vielä ottanu


Sitten jo hieman innostuin tekeen jarruja. Takajarrut tuli kolisteltua auki ja hämmästys oli suuri, kun rumpujen sisällä oli periaatteessa ihan uudet kengät, säätö toimi herkästi ja sylinterien männätkin lähti liikkeelle. Nyt tars vaan motivoitua tekee vielä jarruputket ja letkut kaikki akseleihin.



Mutta jarrut ei jotenki vaan kiinnostanu enempää, vaikka takapään hilut olikin ok. Olis kyl pitäny sen verran innostua, että olis saanu putket tehtyä tai edes varmistettua, että on tarpeeks putkea pajalla, että saa tehtyä......noh pitää tänään koittaa kartoittaa.

Iskarin korvakkeita kattelin kans, mutta ei löytyny sopivia pultteja siihen, joten nekin jäi eilen tekemättä.

Rungossahan on monessa kohtaa hieman pehmyttä, mutta mutaan, eli pehmeäänhän tolla ollaan ajamassa Mut kuitenki piti parista kohtaa hieman vahvistella pahimpia. Takarunko oli aika pehmoisen oloista ja just tosta riipukkeen korvan kohdalta, joten pikaiseen paikkaa kylkeen, ettei ihan heti rapisis irti.





Sit kattelin että ei jää edessä kauheesti sisäänjoustoja tolla ohjaus systeemillä. Eli kun raidetanko on akselin takana, niin eipä jää öljypohjaan kauheesti matkaa, eli pakko muistaa laittaa kunnon korotukset jousistoppareiden alle!!



Sit innostuin tekeen pakoputkea ja sinnehän se lopultakin eilen synty. Eli pakosarjalta lähtee eka 10cm sitä originaalia ja sit muuttuu 3" hormiks, joka lopussa jakautuu kahdeks 3" putkeks.....roddailua Hormisto nyt tuli tuommoinen, jospa talvella ehtiis hiukka turbottaan???? En tiedä
Vielä pitäs purkaa toi kerran pois ja hitsuutella saumat loppuun ja sit laitella paikoilleen, tehä putkien takapäät ja tehdä parit kannakkeet, jotka taitaa olla nyt mallia "kempin pultit". Saa nähdä, että miten se putkisto siellä pysyy, kun alkuosassa meinas olla 3" putkella ahdasta.



Akkukengät on kans osa tosiaan melkoisen surkeassa kunnossa. Voinu hieman vaikuttaa pakkasilla startatessa.....vai mitä luulette?



Jaahas ja tänään pitäs jatkaa ja katsoa illalla miten pahasti jää kesken, että pitääkö pyyhe heittää kuitenki kehään.....pirun työt ja kotielämä ku haittaa välillä näitä harrastuksia

Vastaa lainaten