Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 13.03.2004, 09:53
Hopo Hopo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.01.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 37
Perusasetus

Morjens!

Oman kokemukseni mukaan suikan voimansiirron meteliä saa vähennettyä helvetillisestä lähes siedettävään uusimalla loppuunajetut laakerit voimansiirrosta (nimiittäin jos niitä löytyy).
Ainakin oma suitsa hiljeni merkittävästi kun laakeroin vaihdelaatikon. Vielä tosin jäi jäljelle jotain asiaankuulumattomia ääniä mutta niistä en enää välitä.
Toinen tärkeä asia on tarkastaa että ohjaamosta ei ole suoria reikiä moottoritilaan eikä alustaan.
Kaikenlaisten eristysmattojen laitto on melko turhaa jos esim. revenneestä vaihdekepin kumista tie vilkkuu ajettaessa tai läpivientikumit puuttuvat rintapellistä.
Jos eristysmateriaalia laittaa niin suikan tapauksessa parasta on liimattava, mahdollisimman raskas eriste rintapeltiin ja vaihdelaatikon koppaan. Raska eriste estää pellin värähtelyn eli äänen johtumisen ohjaamoon. Päälle sitten ehkä ohut huopaeriste lämpöä pitämään.
Eli kiteytettynä:
Voimansiirto kuntoon, reiät tukkoon, oikeanlaista lisäeristettä oikeaan kohtaan.

Hopo


Vastaa lainaten