Näytä yksittäinen viesti
Vanha 11.08.2011, 06:13
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari

Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Thumbs up

Kisa asiaa.

Terve Paavo.
Itse olen vundeeranut saamaa asiaa ja onhan näitä kisoja maailmalla, itse olen seuraillut Amerikan puolelta tuota TOP TRUCK CHALLENGE kisaa, siinä on kaiken näköistä kivikkoa, mutakkoo, mäen nousua, rekan hinausta, vetarin purku ja kasaus ja jossain taisin nähdä pätkän missä otettiin aikaa kuinka nopeasti kuski ylitti jalkaisin vinksin vonksin ajetut kisapelit.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=86196

Mielestäni pitäisi lähteä liikkeelle vaatimattomasti 3-5 pätkällä jotta saa kisan hoidettua mahdollisimman hyvin, kun tuntuu tuo toimitsijoiden saaminen olevan suurin haaste kisaan kuin kisaan. Ja pystyy tarvittaessa ajattamaan pätkät kahteen kertaan joko samaan suuntaan tai toiseen suuntaan niin siinähän jo tuplaantuu radat ja homma hoituu samalla henkilökunalla.

Mielestäni harva paikka kestää harjoitus ajot joten pätkiä ei saisi etukäteen harjoitella ja ratamestari ei luonnollisesti saa osallistua kisaan kun on joutunt ajamalla kellottamaan pätkät.

Ajettaville pätkille maksimi ajat ja jos aika täyttyy niin max aika + ajamaton matka muutetaan minuuteiksi. (esim. 1m=1min, niin on helppo laskea.)
Tämähän edellyttää että joka pätä mitataan ja mekitään vaikka 10 metrin välein joista tuomareiden on sitten helppo rullamitalla mitat.

Pätkät rajataan lippusiimoin ja lippusiimaan osumisesta rangaistaan x minuutilla/rengas. Tällä estetään liian suuret tilanne nopeudet ja vaarallisen leveät ajolinjat, kokonaan poistuminen radalta (4 rengasta ylittää lippusiiman) on sama kuin keskeytys. Joka pätkällä vähintään kaksi tuomaria jotka kumpikin ottaa myös aikaa ja mekitsee virheet ja ajan aikakorttiin.

Kypärät, ehdottomasti!
Turvavyöt ,ehdottomasti ja aina kiinni enen kuin saa autoa liikuttaa. Apumies/vinssimonkey saa kulkea pätkät jalan ja kulkea pätkän ulkopuolellakin.
Kaatuma rauta tai katto ehdottomasti, kun kyseessä on kuitenkin nopeuskisa niin riski kaatua kasvaa.

Sarjat.
Joko avoin tai iso (esim. 35" ylöspäin) ja pikkupyöräiset (34" asti).
Jos kaksi sarjaa niin pikkupyöräiset on ajatettava ensin ja sitten isot, kun ratahan muuttuu ja todennäköisesti vaikeutuu kisan kuluessa.

Lähtöjärjestys arvotaan ja kaikki pätkät on ajettava xx.xx kellon aikaan mennessä, pätkien ja siirtymien ulkopuolella saa koittaa korjata autoa kun ei häiritse muiden liikkumista tai suoritusta.

Vähiten aikaa kuluttanut on voittaja.

Pelastus henkilökunta oltava paikalla, ehdottomasti.

Katselualueet ja katselijoiden turvallisuus huomioitava tarkasti.
Esim. pätkät rajataan punaisella nauhalla ja katselijoiden karsinat vihreällä nauhalla. katselu alueet aina rinteiden yläpuolelle tai riitävän kauas jotta kilpa autot eivät voi kaatua tai pyöriä katsomoon.

Tomottis on tullut mietiskeltyä ja kommentoidaan lisää jahka mieleen tulee.
t. Ismo Ämmä
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 11.08.2011 20:03
Vastaa lainaten