Viestiketju: Ne Oikeat Chilisoossit
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 04.08.2011, 10:13
Remotecontrol:n Avatar
Remotecontrol Remotecontrol ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 03.09.09
Sijainti: Alajärvi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lehis Näytä viesti
Bleirs:sit on hyviä, mikäli tykkää vain poltteesta (: Seuraavaksi on tarkoitus duunailla kyseisen valmistajan tulisimmista sipseistä leivitys possu piffeille...joka tapauksessa tulisuus vetää ainakin tälle överit, enkä maista tuotteista hedelmäisyyttä...

Tapaskon tuotteet on taasen aivan liian etikkaisia, tai eihän siinä jos semmosesta tykkää...

Hyvä alku harrastukselle on esim Poppamiehen habaneero soosi, alkuun saattaa maistua liika tuliselta...mutta kun touhuun pääsee sisään alkaa jo maistaa mm.habaneeron hedelmällisen maun. Sopii pöytämausteeksi tai ruuan laittoon, täytyy vain muistaa että tulisuus korostuu ruokaa laitettaessa...sitten kun käy liian miedoksi niin luonnollinen siirtymä on Poppamiehen Naga soosiin...

Itse jos tykkää duunailla, niin esim 4 tuoretta habaneeroa, yks valkosipuli putsattuna, heitetään tehosekoittimen purkkiin, ja täytetään hienolla merisuolalla että habanerot ja sipulit peittyy, surautetaan tahnaksi ja tahna levitetään uunin pellille kuivumaan, muutaman päivän kuivatuksen/itketyksen jälkeen tahna on muuttunut ohueksi levyksi, levyn palat morttelin läpi purkkiin...ja on muuten hyvää, en suosittele ihmisille joille suolan käyttö on ongelma, tuohon nimittäin jää koukkuun (:

Tämä siis jonkun vuoden kokemuksella tulisista ruuista ja tuote vertailuista.
Allekirjoitan lähes kaikki! Hehkutetaa blairsin kastikkeita. Joo onhan niitä tappotulisia yms, mutta makua niistä ei löydy yhtään.

Blairsin cheddar sipsit on mun suosikkeja blairsilta.

Kastikkeet tulee väsättyä yleensä itse. Itse kasvatetuista chileistä. Nytkin n. 20 neliötä kasvihuoneesta chilien peitossa Suurimman osan varmaan savustan jonka jälkeen kuivaus ja sitten jauhatus. Toimii pikkuisen hyvin muutamat lajikkeet savustettuina. Laitan jopa hernekeittoon tuota mausteena. Siitä sitte tekee voita. Voin sekaa vaa ja hyvin sekasi. Päivä jääkaapis maustumas ja seuraavana päivänä leivän päälle tai pihvin päälle. Ai että miten hyvää! Voin pistää maistiaisia tulemaan jos satoa tulee hyvin

Nyt on parin vuoden ajan tullu syötyä chilituotteita lähes päivittäin, ja ei oo kahteen vuoteen tarvinnut sairastella lähellekkään niin paljoa kun ilman chiliä. On niissä vaa paljo vitamiiniä + muita terveellisiä aineita