Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Tuo hdj:n etuperähän on toyotan insinjöörin aivopieru!
-> siis kaikkein isoimpaan ja tehokkaimpaan ja vielä jatkuvalla nelivedolla olevaan
pistetään pikkunen perä, ja vielä katolleen, ettei vaan öljy pääse voitetemaan!
|
Eikös tuollainen high- pinion perä kuitenkin ole etuakselilla vahvempi kuin low- pinion, koska pinioni pyörittää lautaspyörää tällöin "drive- siden" puolelta eikä "coast side":lta.. Eli ei toi ole ollenkaan mikään aivopieru siinä mielessä, vaan ihan fiksua. Tietysti se että laitetaan pikkuperä on eri juttu
High pinionissa helposti on toki öljyn kierto hieman huonompaa pinionin laakereille, mutta parempi noin silti koska välitys kestää paremmin. Esim. Fordin jotakuinkin kaikki jäykkäakseliset on edessä nimenomaan high pinioneita - ja ne tapaa olla yksiä suosituimmista akseleista keston ja maavaran takia offiautoihin isolla mantereella. Kuinkas monessa Toyotassa noita HP- etuakseleita muuten on?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.
Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.
Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Viimeksi muokannut Timo_L : 31.07.2011 13:32
|