Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 21.07.2011, 21:50
Bj 40:n Avatar
Bj 40 Bj 40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.09.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 201
Perusasetus

Kiitoksia tiedoista! 3b pata sai tänään kylvyn ja uuden kampuran stefan + kilkettä. On niissä vaan paljon eroja vaikka noita koneita tituleerataan "muuten samoiksi paitti vähän kuutiot kasvaa.." Paineasetelma on tuo uudempi lehtijousimallinen tuossa koneessa, täytynee napata se paineasetelman jalka sieltä toisesta lootasta. Laatikkovaihdon unohdin jo tänään kun helteessä noita osia ruuvailin. Startti onkin jo tuossa 3b semmonen itse keväällä tehty sekoitus b koneen startista johon ympätty 3b se kiinnityslaipan pääty, toimii ihan hyvin paitsi virtapiuha jää koneen ja startin väliin sekä vedenpoistoreikö sojottaa sivullepäin.. Ei parane upotella.

Laturin survon kaiketi vanhan kun viime talvena tuli remontoitua se läpikotaisin eikä koskaan ole virran vähyyttä ilmennyt, lataa ihmeen hyvin tyhjäkäynniltä alkaen..? Niin laitan siis vanhan laturin mikäli hihnan linjaukset passaa.. Syyläri onkin jo ennestään oikeanmallinen, (tais olla bj73 syylari) ja vanhasta motista piti kääntää termarin koppa eri suuntaan asennuksen yhteydessä.

Myös pakosarja on 3b:ssä näköjään vähän erilainen, sylinterin reiät sarjaan on 4,5mm leveämmät ja ulkohalkaisija on isompi, samoin kiinnitysreiät kasvaa 10mm.. Tämä harmittaa koska vasta viime talvena tuli tehtyä tuohon turbotuksen yhteydessä uusi sarja noilla b-koneen mitoilla, pitännee vain porailla kiinnitysreiät isommiks ja hoonailla lähtöjä avaremmiks. Sylinterin reiät kannessa ei kasva kuitenkaan yhtä paljoa., pyöriipähän hyrräkin vilkkaammin kun kaasuilla on kovempi kiire.

Tietääkö kuka edicin moottorin johdoista mitään? 4 piuhaa olis vailla selitystä. Mietin vain mikäli en koko johto hässäkkää vaihda niin tekis siitä sellasen pelkän sähkösen sammuttimen. Varmaan kun tietäs oikean piuhan niin sais pelkän sammuttimen sillä toimintaan?

Viimeksi muokannut Bj 40 : 21.07.2011 21:54
Vastaa lainaten