Olipahan aika seikkailu tällä kertaa. Kisa alkoi pitkähköllä siirtymällä peräkanaa Ypyrin ylittäjien kanssa. Metsässä tuli pian huomattua että latauksessa on jotain häikkää, koska jännitteet eivät meinanneet palata 14 voltin tienoille lyhyen vinssaamisen jälkeen. Vähän aikaa koitettiin sinnitellä, mutta kun "latausjännite" putosi 13 volttiin niin päätettiin lähteä kisakeskukseen vaihtamaan varalaturia - ei kun takaisin kisakeskukseen. Vaihdon jälkeen suunnattiin seuraavalle alueelle ja ensimmäisen vinssauksen jälkeen näki että ei toimi vieläkään. Lataus jäi alle 13 voltin ja ainakin kuskilla meinasi alkaa keittämään.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mylppy
Junnu tuossa naureskeli kun olivat OffiJounin kanssa olleet samalla alueella, että Jouni lähti alueelta vinssaten hirveää kyytiä ja parin metrin päästä helposta rastista olivat menneet ohi vain huutaen "Ei oteta mitään, Äiti, Mä haluun pois täältä!" En tiedä sitten oliko sanatarkka, mutta sisältö tuohon suuntaan 
|
Ei siinä äitiä kyllä apuun huudettu, mutta mieliala oli kyllä tuossa huipussaan. Bensa-auto ilman toimivaa laturia on aika huono yhdistelmä suolla jossa kaivattaisiin vielä sähköä vinsseihinkin. Eli vauhdilla suuntima taas kisakeskukselle ja tutkinta alkakoon. Tässä sitten menikin aikaa kun vaihdeltiin akkuja ja piuhoja, pestiin ja avattiin latureita ja lopputulokset oli koko ajan vähän epäloogisia. Kun ei muutakaan keksitty niin minun teoria on että laturi oli liian kuumassa joka aiheutti latausongelmat. Lopulta vaihdettiin alkuperäinen laturi takaisin paikalleen ja päätettiin lähteä jatkamaan ajoa. Kello oli 15.30, eli 7+ tuntia oli rempattu ennen kuin kunnolla aloitettiinkaan ajoja joten tavoitteena oli hakea vaan kivat rastit safarointimielessä.
Jännitteet oli koko aika alhaalla mutta näköjään riittävällä tasolla kun auto jaksoi käydä loppuun asti. Loppu tosin tuli suunniteltua aikaisemmin kun etupanhardin kiinnikeet repesivät akselista vähän ennen puolta yötä. Emme uskaltaneet laittaa sitä kiinni millään liinaviritelmällä, koska pienikin klappi olisi aiheuttanut ilmatikun naarmuuntumisen ja hajoamisen. Koska pakollinen tauko oli juuri alkamassa, oli metsä tietenkin tyhjentynyt muista ihmisistä. Puhelinkaan ei meinannut löytää kenttiä mutta pienen kävelyn jälkeen kentät löytyivät. Kisakeskuksen puhelin oli joko kiinni tai siihen ei saanut yhteyttä, mutta lopulta sain Timon kiinni. Ratsuväkeä ei kuulemma saada paikalle pelastamaan, mutta onneksi oltiin vain puolen kilometrin päässä Timon kodasta. Kota oli tyhjillään joten kävelimme sinne ja vietimme yön tulen loimussa. Grillattu valmispizza maistui aikas hyvälle.
Aamulla Mylppy soitteli ja kyseli missä mennään ja lupasi kysellä jos jollain olisi hitsausvehkeitä. Vähän myöhemmin Hannu soitteli että Tostanoin-tiimin kisa ei ole mennyt putkeen ja he voisivat vaikka tuoda hitsivehkeet meille. Kävelimme takaisin Jeepille ja valmistelimme kohteen. Hannu ja Sanna saapuivat Suzukilla ja kohta testattiinkin ensimmäistä kertaa mobiilihitsiä. Yllättävän hyvää saumaa sillä syntyy etenkin olosuhteisiin nähden. Panhard oli taas kiinni joten pääsimme takaisin varikolle. Kisatulosta emme saaneet koska myöhästyimme yötauolta.
Erityiskiitokset Timolle kodan lainasta sekä Hannulle ja Sannalle bensakannun lainasta ja hitsauksista! Yleisemmät kiitokset kaikille jotka auttoivat Jeepin virtaongelmien selvittelemisessä kisakeskuksen paahteessa sekä tietenkin koko kisaorganisaatiolle.
Team Offipalsta.COM