Tuosta oli joskus ainakin minun ja muutamassa muussakin rakennusprojektissa puhe, ja silloin muistaakseni päädyttiin siihen että takatuet pitää lähteä pääkaaresta. Pääkaaren sijainti tosin on tulkinnanvarainen, se kun periaatteessa kai voisi olla se mikä on takapenkkiläisten takana

tällöinhän kaarimääräykset täyttyisikin, vaikka ehkä vähän sääntöjen henkeä vastaan

takatuet sai kyllä muistaakseni kiinnittää pääkaareen myös riittävän tukevilla pulttiliitoksilla, joten kisoja silmälläpitäen jolloin kyydissä yleensä vain kaksi, niin voisi pultata viistotuet sääntöjen vaatimalle paikalle. Mutta menee vähän kikkailuksi, ja taas osoitus siitä että asia millä ei kaarien keston kannalta ole väliä niin siitä saattaa silti tulla ongelma.
Tähän liittyen esim. Xj:hin kunnollisia säännöt täyttäviä kaaria rakentaessa törmää helposti muutamaan ongelmaan, jos haluaa tehdä pääkaaren, diagonaalit ja takatuet niin että auton takapenkin käytettävyys säilyy ja auton pystyisi vielä pitämään kilvissä. Samoin ulkopuolisilla kaarilla, takatukien yms. teko on erittäin hankalaa jos takapenkkiläiset haluaa ottaa huomioon. Molemmat kaarityypit on kyllä jotenkuten toteutettavissa, mutta auton käytön kannalta parempia vaihtoehtoja olisi (pääkaaren malli ja sijainti, diagonaalit, takatukien paikka) tehtävissä mutta tällöin sääntöjen mukaan enää mentäisi. Keston tai turvallisuuden kannalta asialla ei olisi merkitystä. Näihin samoihin ongelmiin törmää varmasti hyvin monessa muussakin neliovisessa. Juuri näihin tilanteisiin kotimaan kisojen jonkinlainen vapaa luokka olisi varsin suotava olla olemassa jossa kaarisäännöt voitaisi katsoa täyttyvän kun kaaret on tehty riittävän tukeviksi