Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 15.06.2011, 09:35
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Näinpä. Kuinkahan monessa Pajero topikissa kyseistä autoa on haukuttu runkkariksi ja täysin paskaksi maasturiksi? Eipä se silti tunnu pajero miehiä haittavaan. Nivoja taas on haukuttu idän ihmeiksi, romuiksi sun muiksi. Eipä nuo Niva miehet siitäkään hernettä ota nenään. Mutta huoh.. Kerrohan jotain negatiivista toitsusta niin sieltä tulee 20 fanaatikkoa hehkuttaman toitsu ylivoima ja haukkumaan kyrväksi toitsun negatiivisista asioista kirjoittajan. Tulee ihan natzi saksa mieleen.. Toitsu toimii yli hitlerinä..

... mutta kun lapset ei saa paljastaa ettei Keisarilla ole vaatteita....

Ja jottei se menisi ihan vetelyksi niin kyllä ne porsii king-cap:itkin, + 300 tkm ajettu ja taatusti huonolla hoidolla ollut vaihteisto iski hanskat tiskiin menemällä jumiin, ratkaisuna uusi loota tilalle. Auto on vm. -98 eli vanha.

Ja kyllä, jos pelkkien numerotietojen valossa asiaa katsotaan niin toyota on jäänyt jälkeen muista. Eri asia on sitten kun otetaan kone oikeasti käyttöön ja katsotaan vasta 20v päästä missä mennään niin silloin on asia ihan toisin. Puolustuksena tosin tuollaisilla "tää o ollu mulla 20v käytössä ja mitään ei oo koskaan ollu" on ihan huuhaata koska normijärjellä varustettu tyyppi kyllä ei tuota usko.
Sekin on jännä seikka että aina tuijotetaan hintaa, mutta hyvin harvoin katsotaan mitä sillä hinnalla saa.
Kumpiko on järkevämpää ostaa, karvalakkimalli jossa on max. kääntyvät etupyörät ja jarrut ja ajettavuus kuin ylikuormatulla kottikärryllä ja johon pitää lisävarustelistalta raksia koko rivi täyteen että kamppeesta on ylipäätään kulkuvälineeksi ja työkaluksi.
Vai toiselta puolen kolikkoa, ostaa laite jonka ajettavuus on niin ikään kuin ylikuormatulla kottikärryllä mutta vakiona on jo kaikki ja lisävarustelistalta vain poimitaan korkeintaan "kivoja herkkuja" kuten vähän parempi radio, ajotietokone, toisenlaiset vanteet yms yms... ei niin tärkeitä ja loppujen lopuksi huomataan että varustellun karvalakin ja toisen merkin hintaero onkin luokkaa 1-2 k€ (tosin varusteltua karvalakkia joutuu odottamaan min 3kk, toisen saat liikkeestä heti mukaan).....
On se vain veemäinen valita haluaako kermavaahtoa vai marenkia!

Mutta kyllä jos numerojen perusteella katsoo niin ihmetellä pitää miten hiluxia meinataan myydä.
Meneekö muuten kuinka moneen lava-autoon eurolava kyytiin ja otetaan vielä malli jossa on 5 hlö ohjaamo?



E: kyllä muuten noissa kaikissa lavureissa alkaa ulkonäkö olla se tärkein seikka, miettikääs ny jotain koneyrittäjää joka rämpii lavurilla syksyllä räntäsateessa korvessa 500l löpötankki lavalla, sitäkin ihan taatusti kiihottaa kiiltavät muovipuskurit ja kromisäleikkö kun se koittaa kihnuttaa sillä autollaan koneen kupeeseen löpöä viemään ja rasvaamaan työkaluaan (siis metsäkonetta/kaivuria tms).
Mä vähän luulen että se koneyrittäjä vissiin ilolla tervehtisi mitä tahansa lavuria jossa lavalle saisi lyödä 1,5 tn romua, olisi kelpo maavara ja tilava hyvä ohjaamo, kunnolla suojattu tekniikka ja etenemiskykyä muuallakin kuin asvaltilla....
ja hinta ei kirvelisi seuraavaa 6 vuotta....


Viimeksi muokannut L-200 : 15.06.2011 09:42 Perustelu: Unohimpa laittaa....
Vastaa lainaten