Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 14.06.2011, 22:49
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

Liike-energian säännöt hukassa sääntöjen laatijoilta


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Tämäpä kyllä oivallisesti ilmaistu!

..ja vaikka niissä kisoissa ajettaisikin, niin luulisi olevan mahdollista tehdä sellaiset säännöt näinkin marginaaliseen lajiin, jossa annettaisi vähän tilaa järjenkäytölle. Itsekin yhden auton ihan tiellä (parkkiksella ) kaataneena ja totaalisen päreiksi ajaneena tiedän kyllä oikein hyvin, miten tärkeät kunnon kaaret on kaadossa - en yhtään väheksy niiden tarvetta.
Täälläkin liputetaan turvallisuuden puolesta mutta silti.
Ehkä Formula-Offroad pelit tarvitsevat kaaret jotka ovat samoilla säännöillä kuin 200km/h liikuvat 1000kg ralliautot.
Suunistus-säännöt: Vaativat myös samat?
Kaato tapahtuu yleensä ns. nolla nopeudesta ja maximi nopeus mäen alla voi olla noin 40km/h jos sattuu oikein pitkälle pyörimään. Autojen massat noin 1500-2000kg.
Mun mielestä tärkeämpää keskittyä penkkeihin ja miehistön kiinnipysymiseen k.o tapahtuman sattuessa ja siihen että raajat pysyvät auton sisällä, jolloin säästytään pahemilta vahingoilta.
Jokainen voi todeta mikä on nopeuden merkitys kineettisen liikenergian kaavassa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Liike-energia
PS.
Mielestäni:
Tällä hetkellä olevien sääntöjen mukaisesta putkesta tehdyt kaaret sääntöjen mukaisilla menetelmillä ovat varmasti turvalliset, maastoautoilla metsässä liikkumiseen kunhan kaadon sattuessa mikään ei lävistä ohjaamoa ja miehistö pysyy sisällä.
ps.ps.
pahoittelen kommenteistani mutta omasta mielestäni asiaa joka sana, Tarkoitus ei ollu myrkyttää topiccia.
Se on jokaisen oma asia kuinka vehkeensä rakentaa, toivottavasti sen ymmärtää myös muut asiaan puuttuneet.
YND:lle: Sun projektit on ollut hienoa seurattavaa tällä foorumilla.
Ja tästä saa jokainen olla sitä mieltä mitä haluaa

Viimeksi muokannut H_Nietu : 14.06.2011 23:45
Vastaa lainaten