Joo, kiva katselulaite, mutta eipä ne oikeasti kyllä muuta tee kuin luettaa moottorin tietoa ja sitten kivasta ruudusta saa niitä katella...



BTW, startti ei aseta vikakoodeja, sen kyllä havaitsee kun siinä vikaa on...
Ja näissä koneissa kun ennakko mitataan suuttimelta, niin saattaa joskun tulla ennakoksi 270* tai jopa 830*, riippuu saiko neula tunnistimen "värähtämään"...
Ja mittauksesta, mites toi VCDS mittaa ennakon, kun VAS5051 korottaa kierrokset ja aloittaa mittauksen vasta kun pumppu (polttoaine) on saavuttanut 40*C lämpötilan? Ja sen jälkeen se antaa kaavion, johon ennakkoa verrataan, jotta onko "säätely" alueella????
Muuten suuttimien avautumispaineille ei ole "nyrkkisäätöä", koska se vaikuttaa erittäin paljon pumpun ajoitukseen!
Suuttimen KORKEA avautumispaine --> myöhäisempi ruiskutuksen alkaminen, oikein huono käynnistyvyys
Suuttimen MATALA avautumispaine --> aikaisempi ruiskutuksen alkaminen, todella huono käynnistyvyys
Lisäksi hommaan vaikuttaa suuresti suuttimen kunto, esim. vuotava ja pisaroiva suutin aiheuttaa palamisen pitenemisen (kolkottaa ja savuttaa sinistä), yhdistettynä matalaan aukeamispaineesee, niin savuttaa VIELÄKIN ENEMMÄN!!!!
Ittellä 310tkm ajettu pumpum, ja tiivisteetvaain vaihdettu, kun alkoi vuotamaan. Miksei 580tkm pumppu olis kanssa kunnossa, kun öljyssähän se koko ajan toimii????