Jep taidan ymmärtää.
Tarvii säästää euroja ja hankkia tiheämmät välitykset kumpaankin perää ja sitten koitetaan lukottaa uudestaan.
Tämähän on kiinan kopio tuosta kuvan värkistä ja kulmikas tuosta yläpäästään.
Sunnuntaina mennään Jatilan maastoihin Mäntsälään nautiskelemaan harvan ja lukottoman JEgoNEERin kulusta joka sekin on ihan mukavaa.
t. Ismo Ämmä
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
Sulla kun on harvat välitykset, niin tarvettahan olisi saada lautaspyörää poispäin pinionista, eli akselia banjokopan puolelta katsottuna vasemmalle. Se ei harvan välityksen lautaspyörällä ja tiheän perän murikalla onnistu millään shimmeillä, vaan ainoa tapa olisi koneistaa lautaspyörää ja/tai murikan vastinpintaa. Eli siis ei oikeastaan onnistu koska ei siellä ole matskua mitä kannattaisi lähteä poistamaan.
Mutta äläs nyt vielä luovuta, kyllä sulla ihan oikean akselin lukko on. Ongelmana sulla on nimenomaan se, että sulla on harvat välitykset ja tiheiden välitysten murikka. Tiheät välitykset tarvitsevat tuon lautaspyörän kiinnityksen lähemmäs pinionia, koska tiheissä välityksissä pinionin halkaisija on pienempi kuin harvoissa välityksissä. Jos sulla olisi tiheät välitykset, niin tuo murikka "siirtyy" automaattisesti oikeaan paikkaan.
Jos olet vaihtamassa joskus tiheämpiin välityksiin, niin pidä ihmeessä lukko tallessa
Kyllä RD116:n sinne sun D44:ään pitäisi mennä ihan varmasti. Onko kyseinen kikotin tämän näköinen mikä sulla on?
http://store.arbusa.com/ARB-Air-Lock...116-P3511.aspx

|