Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 20.05.2011, 23:42
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Unregistered Näytä viesti
Noniin. Lisää kysymyksiä ja kiitokset vastauksista. Eli miten tuo vetarin stefa + pronnssiholkki lähtee pois? Aika tiukassa tuntuu istuvan. Saako noita pronssiholkkeja sellasia jotka menevät ilman mitään hoonauksia/porauksia paikoilleen?

Miten nuo vetarit saa parhaiten takaisin, ettei lyttää heti uusia tiivisteitä?
Edelleenkin hdj-80 kokemuksilla nuo alkuperäiset holkit ovat sopivat ilman
koneistuksia.

Toki asennus pitää tehdä oikein.
Minä olen tehnyt seuraavasti.

pronssihela pakkaseen, esim pakasteeseen, muutamaksi tunniksi.
Pyörän napa sähköleivinuuniin, tai muuten lämmitetään n.200 C.

ja sitten pyörännapaan peltiputki, joka pitää paskan vetonivelen, siis
sen millä tuo pronssiholkki prässätään paikalleen, ja puristetaan
kilon lekalla tuo hela napaan.

sitten vaseliinia kehiin ja akseli kasaan.

No, toki kannattaa tarkistaa että välys on kohdallaan.
minä olen jättänyt tuon alkuperäisen holkin käyntivälyksen noin puoleen
tai pikkasen tiukemmaksi, kuin "tarvikeholkin" välyksen.
Yhtään alkuperäistä holkkia ei ole leiponut kiinni noiden tarvikevetarien
kanssa; siis nekin on ostettu samasta paikasta noiden kiinnileikanneiden
"pronssi-"helojen kanssa.
Nuo vetarit on kestänyt hyvin, yks hdj:n nivel paloi tuon *** pronssiholkin
***********takia, ja myös vetoakseli hylkkäsi nivelessä sen verran
että tuota palanutta niveltä ei alettu vaihatamaan...

Ja noiden vatereiden ujuttaminen tasauspyörästöön:
voitele sekä stefa että vetoakseli peräöljyllä ja syötä vetari kiertämällä murikkaa kohti, ja pyydä kaveri tekemään se sama toisella puolen.
kannata niveltä pikkasen, ja elä työnnä pyörittämättä.
Vastaa lainaten