Näytä yksittäinen viesti
Vanha 29.04.2011, 12:39
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Ja kuvankäsittely ei ole itse tarkoitus, paska kuva on silti paska vaikka sitä vähän terävöittäisikin.
Olen kyllä aivan samaa mieltä asiasta, mutta kyllä se tosiaan niin on että aika harva digikameralla otettu kuva on oikeasti hyvä ilman jonkinsortin muokkausta. Se kun vähän tuppaa olemaan niin että vaikka olisi kuinka hyvä runko, optiikka, ja kuvaaja niin se kuva ei tallenna kennolle tavaraa siten kuin ihmissilmä sen näkee.

Poikkeuksiakin on, mutta kyllä jonkinasteista muokkausta lähes joka kuva tuntuu kaipaavan. Itse vain ei kunnolla osaa, pitäis kait jaksaa opetella kunnolla ja alkaa kans kuvaamaan RAW:ina niin olisi huomattavasti toimivampaa tuo editointi.

Milläs softalla muuten Repro noita HDR- kuvia olet väkästellyt? Ite olen testannut lähinnä jollain ilmaisohjelmilla, mutta en mä niistä saa haluamani näköisiä vaikka miten kääntelee namiskuukkeleita käytännössä kaikki HDR- aihiot otan aina jalustalta ja kaukolaukaisimen kanssa, joko kolmella tai viidellä eri valotuksella yleensä kameran valotushaarukointia käyttäen.. Ei vaan onnistu perkele
Vastaa lainaten