Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
No enhän minä niin väittänytkään. Tiedän kyllä millainen tuo on.. mutta ainakaan oman käsityksen mukaan tuo ei silti lukitse ihan100%.
Jos ajan autolla metsässä, haluan itse päättää milloin on lukot päällä ja milloin ei. Piste. Sitä ei mikään elsddjdjdjfhd- härpätin korvaa  ...
...mutta ne tulisi ehdottomasti olla mahdollista kytkeä KOKONAAN pois päältä.
|
Kyllä ne kytkee ihan 100% lukituksen.
Sepä tuossa vaan on, että itse ei voi akselilukkojen osalta asiaa päättää ja ne ei myöskään voi olla paikallaan lukittuna, kun pitää olla liikettä, että hydraulipumppu toimii... Siis lukittumiseen tarvitsee mahdollisesti luistoakin.
http://www.eaton.com/Eaton/ProductsS...als/PCT_225758
Tuossa huomioitavaa "up to full axle lock". Netistä ettimällä löytyy tarkempia tietoja toiminnasta.
Kyllä ne jarruihin perustuvat jutut on ainakin toiseksi viimeisimmissä Quadra Drive II versioissa kokonaan kytkettävissä pois päältä. Päälle jää tuo lukkojen ohjaus.
Muuta hyvää on sitten torsen tyyppinen jakis, joka siirtää avoimessakin asennossa mekaanisesti voimaa paremmin pitävälle akselille, jos se huonommin pitävä ei nyt ihan kokonaan ole ilmassa.
Sitten kaikille uusien maasturien mollaajille kysymys. Kuinka monesta on kokemusta edes jonkinlaisessa maastossa? Itselläni -06 Jeep Commanderista, -07 LR Discovery 3:sta ja -10 LR Discovery 4:stä.
Äkkiseltään arvioden suurimmat huonoudet maastossa noissa uudemmissa omaan (oma on tuo Commanderkin) -92 XJ:hin on merkittävyysjärjestyksessä:
1. mun lompakko ei kestä kolhia noita uudehkoja (ei auton syy).
2. katumallin renkaat näissä uusissa (ei auton syy).
3. kaikki nuo mainitut painaa vähintään 700 kg enemmän kuin XJ