Näytä yksittäinen viesti
  #21  
Vanha 16.03.2011, 15:04
Hencca:n Avatar
Hencca Hencca ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sodankylä, Finland.
Viestit: 488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Eihän tätä kysytty, mutta miksi sinne sitä kasia täytyy tunkea, kun ei sovi kuitenkaan. Voimaa, elikkä vääntöähän sinne halutaan ,eikä huipputehoja 6000 kierroksella . Esim. Fordin alhaalt vääntävä 4.9litrainen suorakutonen ,jossa huippuvääntö jo 1600r/min.on paljon parempi kone noille painoille kuin henkula-autoon tarkoitettu samankokoinen kasi, .Kasien kysyntää on kuitenkin senverran että joutuu jotain maksella, mutta isoja kutosia saa lähes ilmaiseksi. Ongelma vaan lienee ettei tuo iso kutonenkaan mahdu?
Duodaduoda, sama motti tai GM 292cid kävi joskus mielessä itsellänikin kun jäi hyvät kokemukset chevyn 4.8L kuutosesta G30 vanissa. Pari asiaa itselläni mietityttää noissa isoissa kuutosissa: Ensinnäkin osat kuutoskoneisiin ovat yleensä kalliimpia/harvinaisempia kuin esim. siihen perinteiseen SB Chevyyn ja toisekseenkin V8 moottori on huomattavasti lyhyempi. Volvo kun on jo valmiiksi turhankin keulapainoinen niin lyhyemmästä moottorista olisi huomattavaa etua painopisteen suhteen.

Mites Mersun V8 (350-560) bensamoottorit? olikos nämä alumiinilohkolla? ei kylläkään mitään hajua että miten tällaisen Volvoon sovittaisi (Volvon omalla laatikolla tai mersun automaatilla?) tai onko ominaisuuksiltaan edes sopiva maastokäyttöön mutta kunhan arvuuttelen...

Tämäkään vastaus ei vastannut alkuperäiseen kysymykseen yhtään mutta kiinnostaa kumminkin kun itsellänikin 6x6 Volvo pihassa.
Vastaa lainaten