Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
Kannattaa tarkistaa se venttiili joka ohjaa kuuman veden tuloa lämppärin kennolle, löytyy siitä tulipellin lähettyviltä repsikan puolelta konehuoneessa. Se on kohtalaisen yleinen hajoamaan.
|
Kyllä, ja hajoaakin todella helposti vaikka olis ollu ehjä:
Meni poikki kun otin irti autosta.
Tuo tapahtui siis viime kesänä kun vaihdoin uuden syylärin, ja HO-malliseen missä se perinteinen korkki. No, ventiili kun oli paskana ja kuuma kesä niin laitoin vain letkun pätkän tilalle, eli vesi ei kiertänyt ollenkaan lämppärille. Sitten kun tuli aiheelliseksi laittaa lämppäri kuntoon, laitoin sinne tollasen ventiillin:
Ennen tuota venttiiliä (letkun pätkällä) lämpömittarin viisari ei juurikaan heijannut, mutta venttiilin asennuksen jälkeen se liikkuu tasaisin syklein. En muista että tekikö sitä vanhalla ventiilillä. Olisiko sinne pitänyt laittaa tollanen ventiili?
Ja toimiiko tuo siten että kun se on kokonaan kiinni niin vesi kiertää takaisin moottoriin?