Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Junde
Lisäksi tulee huomioida seuraava kaarisääntö:
Original, harrastestandard ja standard ryhmissä on
turvakaaren tai kehikon asentaminen sallittua. Avoautossa
tulee olla vähintään pääkaari takatuin sekä diagonaalituella,
jos autossa ei ole turvakaarta alun perin se
tulee asentaa.
Kyseinen sääntö tekee vaarallisempien ratojen kuin standard luokan radat tekemisen mahdottomaksi! Jos lähes vakio suitsa kaatuu niin pudotus pään korkeudella on 1,5m luokkaa, kun korotettu blazer kaatuu niin kuski putoaa jo 2,5m - 3m korkeudelta ja kun autossa pelkkä pääkaari niin hytissä voi tulla ahdasta! (puhumattakaan umpiautoista joissa ei siis tarvita välttämättä mitään kaaria!)
Eurotrial säännöissä on määritelty kaikkiin luokkiin 6-pisteen turvakaarikehikot 2011 alkaen, tätä sääntöä en kuitenkaan olisi tuomassa suomalaisiin sääntöihin. Ovatko muut samaa mieltä? Jos ajatte muissa pohjoismaissa niin siellä sääntö kylläkin tullaan käsittääkseni ottamaan käyttöön.
Jos joku sattuu ajamaan original luokassa niin siellä on otettu kantaa helmojen vahvistamiseen siten että vahvistaminen on sallittu kun se kohdistuu vain pyöräkoteloiden väliselle alueelle!
Junde
|
Tunnen pistoa Ratsunin ja omassakin sydämmessä




Kyl siitä etukehikosta on ollu senkin auton kohdalla paljon keskustelua jo.......saa nähdä ehtiikö ennen, kuin on liian myöhäistä