Näytä yksittäinen viesti
  #66  
Vanha 06.03.2011, 20:17
jaskapa jaskapa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.09.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mattius Näytä viesti
Terve,

onkohan Patrossa korkea- vai matalapainesuuttimet? Vaikuttaisi V8 6,2 dieseleistä hankitun kokemuksen perusteella suutinvuodolta, eli läpäisee naftaa jatkuvasti, usein molempiin suuntiin (sisään ja ulos).

Matalapaine dieselsuuttimet on helppo testata löysäämällä tyhjäkäynnin aikana jokaista suuttimen polttoaineputkea vuorollaan HIEMAN, se joka ei vaikuta käyntiin, on viallinen.

Ilmanpuhdistin on vaihdettava ensimmäisenä, sillä sehän tukkeutuessaan vie vedot pois ja nostaa kulutuksen. Ajokaudella kannattaa puhdistaa suodatinta useinkin paineilmalla sisältä ulospäin suuntaan (ianoastaan).

EGR-venttiili, tai sen ohjaustunnistimet (ainakin lämpötilantunnistin) tulee tarkastaa, muutoin kone karstoittuu, jos EGR-venttiili on auki kylmällä moottorilla. Jatkossa voimakkaasti karstoittunut moottori venyttää kannenpultit, joka aiheuttaa kansipahvivuodon, kannen vääntymistä ja halkeilua lämpökuormituksen takia mm.

EGR-venttiili sijaitsee "kaasarin", eli imutorven sisällä tai takana.

Hyvä huolto - huoleton ajo.
Itekkin kyllä epäilen noita suuttimia että joku kusee läpi, tänäänkin aamulla starttuutti niin pirun pitkään ennen kun lähti käyntiin savua tuli niin perkeleesti piipusta Noi egr:t laitoin tukkoon, samoin kun sen läpänkin nakkasin kankaalle sieltä coolerista. Jotenkin tuntuu vielä että on aika tehoton ja ainetta tuntuu menevän niin perkeleesti 15l 60km Nyt aatelin viikolla viedä sepälle ton kun ei kehtaa ite enää hermosoluja polttaa ton kanssa
Vastaa lainaten