Mese.fi foorumilta lainattu:
bmw: m5 asetelma ja vaikka 200deen sorvattu vauhtipyörä ja levyksi sprintterin levy tai mersun keskiötä lainaten m5 levy on aika kankea vrt vakioon ja racena tuo m5 levy vasta kankia onkin varaosanroita en nyt kyl alkaa ettimään mutta ne löytyy jostakin kun vaan jaksaa etsiä
Miten ois 300TE 4Matic:n 240mm levy ja paine-asetelma.
Vauhtilimpun joutuu työstään, mut 300-400€ luokkaan pitäis tuo irrota.
tai vaikka kakspuokin orkkis vauhtipyörä ja 312/412D sprintteristä 250mm levy.
sorvin kautta
Sprintterin 250mm kytkin noudettu ja vauhtis alkaa hiljalleen sorvissa pyörimään

Kuulema alkaa luistelemaan 420hv tehoilla ja kevyt käyttää
Matkahuolto kertoi paketin painaneen 14kg sis. vauhtis, kytkin ja asetelma. Paljonko alkuperäinen painaa? Huomenna vois siwan vaa'alla käyä kokeileen jos ei tietoa tule aiemmin.
Kierrosherkkyys kasvoi, bonanza-ilmiö loisti poissaolollaan
Tyhjäkäynnillä liikkeelle lähtötyyliä ei tarvinut muuttaa =ei sammunut helpommin entä orggiksella.
Ja ennenkaikkea mynä-äänelle tuli kilpailija tyhjäkäynnillä, laatikko rolisee/rämisee hiukan.. Mitä paheksuttavampi ääni=karkea, kova.. sen parempi ja mukavempi käynnistellä julkisilla paikoilla
Jämäkämmän oloinen voimansiirto tuli kerrasta, SUOSITTELEN jousittamatonta levyä

Numeroa en muista kytkimelle. Mutta jos meinaat jousittamatonta levyä, on vain yksi vaihtoehto. muistin mukaan
teko ohje: levy kairataan justiinsa samalle korkeudelle kuin 200deen pikkuinen levy on ollut ja 19mm syvälle joten asetelma jää lentoon levyn ollessa paikoillaan ilman ruuveja n 4 mm.
itse en ole vielä päässyt testimään kys laitosta
sachssin sre asetelma, 228mm massalevyllä pitäis kyllä riittää noille tehoille. Tarkoitatko nyt 602 loppuista vai jotain muuta asetelmaa?
en minä ossoo sannoo, mutta tuolla oulaisissa on yks w201 3.0 moniventtiilikoneella ja siinä on ainakin auton omistajan puheitten mukaan joku sachsin jäykempi asetelma, eipä se siinä autossa ainakaan yhtään luistele. Siinä on juurikin tuo 602 loppuinen race asetelma.
Oman toteutin bemarin asetelmalla jonka sain risto virtalalta

Pistän koodia kun joku kuiten kysyy, asetelma Sachs race engineering 88 3082 999 765 ja levy jousitettu Luk rintterin levy 240mm 324 0255 10. Vauhtipyörän tein 200d pyörästä jolle painoa jäi 5.3 kiloa, asetelma on painavampi

. Painotuksessa kävi jyväskylässä ja ite mestari sanoi että pitäis kestää,vaikka lätty on vaan sen hammaskehän paksunen. Miten tollasella pääsee edes liikkeelle

. No ite olen lähtenyt kokoajan 2 vaihteella kun tuo vaihdekeppi on vääränmallinen tuohon getragiin, toki 1 vaihteenkin saa päälle mutta sitä on niin hankala käyttää. Toki perävälitys on nyt liian tiuha eli 3.67 mutta ei tuo keveys haittaa lähtöä. Kierrokset löytyy todella helposti
Asetelma on siis bmw m5 92-97 3.8l. Sachs 308 2240 031.
Asennusohjetta sen verran, että vauhtipyörän monttu tehtiin 8.3mm syväksi, sprintterin levy on 10mm paksu. Painelaakeriin pitää tehdä soviteholkki, joka on 17mm pitkä ja asetelman puolelta halkaisija 60mm.