Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 22.01.2011, 02:07
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Niin, no Jyrden, ottaa ne kyllä tuosta 4D56:estakin aika mukavia lukemia. Tosin ei ehkä 80-luvun painoksena, mutta uudemmista kyllä:
http://www.youtube.com/watch?v=xtXi3PpoLXs

360hp, 640Nm, Mitsun 2,5 TD-IC, hitusen säädettynä.

Ja Mitsun moottoria kyllä asiantuntijat piti 80-luvulla hyvin edistyksellisenä, mitä se olikin. Alkuperäinen 2,3TD oli paljon henkilöautomaisempi, mitä muiden japsien dieselit tuohon aikaan. Sai paljon kehuja, eikä se huono koe ollutkaan. Mutta edistyksellisessa tekniikassa on aina varjopuoliakin . . .

80-luvulla Mitsulla oli vain kansi alumiiniä, nykyään koko kone on perusteiltaan alumiiniä, ja kun hommassa ollaan kehitytty, osataan se tehdä myös kestävästi. Nykyään Mitsun 1,8 DI-D, taas hyvin edistyksellinen, maailman ensimmäinen henkilöautodiesel, jossa täysin muuttua venttiilienajoitus. Tuolla saatu moottorista kevyt, todella pieni kulutuksinen, ja silti tuottaa mukavat 150hv ja 300Nm, joka pieniin autoihin riittää vallan loistavasti.
Vastaa lainaten