Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maurichia
joo siis tottahan toi on että verojen kanssa hinta tulee olemaan samaa luokkaa kuin noissa suomessakin myytävissä, mutta japseista tuodessa ainakin siinä on se pieni ero että mikäli siellä ne hinnat on huokeat niin sillä rahalla saakin jo sitten paljon vähemmän ajetun ja ruosteettomamman yksilön. toki poikkeuksiakin on mutta yleisesti ottaen on ollut asiat noin 
|
Jäi vähän kaivelemaan tuo sana "ruosteettomamman". Japani on sentään meren ympäröimä saariryhmä, jolloin suola on kuvioissa mukana ainakin rannikkoseuduilla. Ilmasto Japanissa vaihtelee, varsin pitkä kun tuo saarijono on. Mutta kaikki 4 vuodenaikaa sieltä löytyy, tai oikeastaan viisi jos sadekausi lasketaan mukaan. Ja Tyyneltä valtamereltä pukkaa kosteaa meri-ilmaa. Joskus aikanaan Japanissa ei kannattanut veroteknisistä (vai liittyikö katsastukseen jotenkin ?) syistä pitää autoa kuutta vuotta kauempaa, minkä takia autoja tuskin on ruostesuojattu noilla saarilla. Tosin Japanissa teitä ei käsittääkseni suolata, mikä on iso plussa.
Ajokilometrejä Japanissa ei vaan saa kelattua mittariin, sen verran tukkoiset ovat saarten tiet. Mutta toisaalta kilsat on pitkälti kaupunkiajoa.