Näytä yksittäinen viesti
  #19  
Vanha 26.12.2010, 23:46
herra anonyymi
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Montako senttia herra anonyymin mielestä renkaan pitäisi saada tulla ulos kaaresta? Miksei senttiä enempää siitä? Jne? Kunnes koko rengas on kaaresta ulkona, hyvin kulkee...
No kun kerran kysyt, niin oisko vaikka sentti tai kaksi sopiva, kuitenkin niin että renkaiden ollessa suorassa sisäänjoustossa kuvio ei ota lokasuojaan kiinni, renkaan kyljelle hipomisen salliminen vaatisi hieman testejä. Onko edellä mainittu tilanne mahdollinen, että kuvio ulkona mutta ei ota kiinni, en tiedä, varmaan osassa autoja. Miksikö pitäisi sallia, jos rengaskuvion näkymisestä ei ole vaaraa niin miksi asettaa turhan tiukkoja sääntöjä? Tapauksia missä kuvio hieman kurkkii(laittomia) näkee jonkin verran ja uskon että suurin osa tapauksista on ns. vahinkoja eli hommattu rengassatsi joka ei ollutkaan täysin sopiva...tuskin kovinkaan moni tahallisesti hommaa renkaat joiden ansiosta soratiellä saa oman tuulilasin rikki.

Kuten Andy mainitsikin niin ei siitä kumilerpakkeesta ole paljon iloa mahdollisessa kylkikosketuksessa.

Se että poliisit sanoo ulos tulevan renkaan olevan vaarallinen jalankulkijoille, oli vauhti sitten 5km tai 50 km/h niin taitaa olla ihan sama kumpi ihmiseen osuu, renkaankylki vai lokasuoja/levike. Eikö poliisilogiikalla lokasuojanlevike ole vielä vaarallisempi kuin rengas koska levike tulee vieläkin ulommas?

No yhteenvetona voineen sanoa että mitään järkeä ei ole vartavasten hommata renkaita joka ei mahdu lokasuojan piiloon, kivienlennon vuoksi ja lokasuojan laitaan osumisen mahdollisuuden takia. Sanottakoon vielä tähän että Suomessa on aivan liian säännöstelty ajoneuvolaki vai mikä onkaan nimeltää.
Eikä ole asiat paremmin muillakaan osa-alueilla, esim. lampaan/karjankasvatus niin säännöstelty että monella kasvattajalla kannattaa yksittäisiä lampaita myydä pimeänä ennemmin kuin täysin laillisesti.
Vastaa lainaten