Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 20.12.2010, 18:31
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jess Näytä viesti
Sen verran uusi juttu minulle, että piti oikein varmistella, että kärjetönhän tämä minun on ja jostai lukenut, että tuo vastus olisi hyvä olla 1 mutta onko se sitten muute ohmi vai k ohmi , olisin sanonut että kohmi , no kun en tiedä ja siksi kysynkin että miksi ja mikä tuo 60kV jännite sitten on .
Kun vastus on ohmi, virta on ampeeri
1000 ohmia = kilo ohmi, virtana on siloin milliampeeri

Sytytysjohtimissa aina siis kilo ohmi, eli tuo kohmi..., muuten alkaa puolat muuttumaan muuntajiksi!!!

60.000V = 60kV...
Kipinäväli ilmassa 1bar paineessa 1000V / 1cm, tuosta helppoa laskea puristussuhteen mukaisesti paljonko tarvitaan kipunassa jännitettä. Se kun selkiää, niin sitten voi laskea energian ja kipinän purkautumisajan, jonka jälkeen selviää kondensaattorin koko...

Se on fysiikkaa sano ryssä kun koiran avaruuteen ampu ja mietti miten sen sieltä alas sais...

Ja kun "järjetön" sytkä, niin tilaa sieltä Finjector:sta johdinsarja (ilmoitat mikä auto / moottori), niin tilaa sulle BOSCH:n johdinsarjan, joka on sitte ainakin alkuperäinen silikooni piuhasarja
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------

Viimeksi muokannut Mikki : 20.12.2010 18:35
Vastaa lainaten