Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari
mutta kai siinä rokkisammutuksessa joku parempi selitys on ku bensan jääminen sylintereihin...
|
Olisko enimmäkseen jonkinlainen "elvistely"?
Tiedä noista autohommista, mutta amerikanmaan 2-tahtinen perämoottori lähti helpommin käyntiin kun sen sammutti ryypyllä. Läpässä oli niin pieni reikä, että ryyppy tappoi koneen käynnin välittömästi, kun läpän veti kiinni. Seuraavana päivänä lähti aina kertanykäisyllä käyntiin. Ilman bensalla tukehduttamista sai nykiä kahdesti. Kai siellä jossakin oli vähän höyryjä tallessa tai öljyä sylinterissä enemmän tiivisteenä, että on paremmat puristukset.
4-tahtikoneessa "rokkisammutuksessa" koneen läpi tuuletettu bensa vain pesee sylinteristä öljyä pois, mikä pienentää puristuksia ja lisää ainakin männänrenkaiden ja sylinterin kulumista, kun kone lähtee seuraavan kerran kuivempana käyntiin.