Näytä yksittäinen viesti
  #21  
Vanha 10.12.2010, 18:31
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
tottahan se on että eihän etuvetoautoa ole tehty siihen marginaaliporukkaan joka täällä palstalla liikkuu. Moniko pakasta vedetty "maasturi" kelpaisi noille reiteille joilla tämä porukka keskimäärin ajelee?

Jolu puhui asken 2wd defenderistä, ei sellaista ole tehty ikinä!

Luin jostakin dokumentin jossa sjoivat rättäreillä (citikka) tosi pitkää safaria afrikan erämailla net kai oli suht vakioautoja, niissähän on aikas hyvät joustot ja nelivetoa liene tehty lainkaan! Ei kovallamaalla kulkee tuollainen mutta turhahan sillä on mihinkään rymyryhmään lahteä suonpersauksia kiertelemään.
Rättäriä on kyllä ollut nelivetoisena, malli oli muistaakseni Safari, kahdella moottorilla.
Tuollainen:
http://www.youtube.com/watch?v=8W4uizG7to0

http://www.youtube.com/watch?v=5wFr1MLxdr4

lisäksi tehty nelivetosysteemiä käsittääkseni jälkiasennuksena.

http://www.youtube.com/watch?v=TfcQ-7hIuOQ

Tuossa vastaava Rellu sinpar nelivedolla:

http://www.dailymotion.com/video/xcn...ge-avec-4_auto

Tiedä pääseekö tuolla mihinkään, mutta satavarmasti hauskaa.

Rättäri kyllä vakionakin hyvä etenijä. Olihan suunnittelukriteereinä mm. mahdollisuus ajaa kynnöspeltoa tiu munia penkillä, joita ei tietenkään saanut hajota.
Eteniminen tässä perustuu keveyteen ja loistavaan, pehmeään alustaan, jossa rengas pysyy maassa, sekä moottoriin joka ei mahdollista sutitusta (ei riitä teho)
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)

Viimeksi muokannut ZeiZei : 10.12.2010 18:44
Vastaa lainaten