Viestiketju: Willy' Rover
Näytä yksittäinen viesti
  #11  
Vanha 24.10.2010, 20:54
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Aikas metkasti kääntyy renkaat noin niinku pohjaanlyöntiasennossa. On laitettu mielestäni aika paljon takakallistumaa. Saa sit nähdä millainen on ajaa, kun nyt se päivä sit joskus koittanee.



Tänään satoi melkeen koko päivän, joten eipä tullu pihaa siivoiltua, vaan purin sit akseleita, jotta sais osat pesuun ja pääsee tarkisteleen, että mitä on rikki. Taka-akseliltakin löytyi levikepalat navan ja akselin välistä. Liekö ideana ollut ensin leventää etuakselia, jotta mahtuu renkaat kääntymään ja sit takapää on levitetty, jotta olis samalla leveydellä, ku etupää.......ehkä?



Siinäpä osa tän päivän puuhasteluista valmiina laatikossa ja matkalla työpaikan pesukoneeseen.


Ja olihan siellä etuperässä lukko murikka. Jonkin sortin kitkamurikalta vaikuttaa. Joutuu varmaan tuonkin purkaan ja tarkistaan sisäkalut ja että saisko sitä hiukan tiukattua



Seuraavaks varmaan kärrään rungon ja akseliputket pihalle ja haen takapihalta moottorin ja laatikoiden luovuttajan, että sais nekin purettua valmiiks tallin nurkkaan. Niin ja pitää sitä mjoottoriakin hieman tutkia, ku ei viimeks nostanu öljynpaineita, ku sain sen käymän hörähtään. Eli ennen ku purkaa kokonaa pois autosta pitää tutkailla missä on kadonneet öljynpaineet. Hyvällä tuurilla vaan pumppu ei osaa alkaa nostaan ja tarvii "siemen" öljyn, mutta huonommalla tuurillahan sieltä löytyy jotain ongelmaa

Sit pitäis akselikuoriin vaihtaa ehjät banjokopat ja vahvistaa ne, ku edelliset on aika vahvasti hanganneet kiinni lautaspyöriin. Etummaisesta välityksestä jo hieman hampaatkin saaneet kipeetä, mutta eiköhän se vielä kevyellä hionnalla siellä taas rallata Sit navat paikoilleen, jotta sais akselit rungon alle ja pääse alkaa mittaileen ohjauksen ja panhardin keskinäistä tilaa.....siinä kun on tietoisesti hieman ongelmaa. Kuitenki mieli tekis jättää tähän simpukka ohjaus, jotta auto kelpais hätääntyneesti vaikka suunnistukseenki, vaikka eiköhän tää pääosin ole "nurkka-lelu" tai offi-crossi-lelu ja harrastluokassa trialia vois ajella kans.....tai no katotaan noita sit tarkemmin, ku sais ton edes joskus omin avuin edes liikkumaan ensin

Vinssikin olis varmaan hyvä sovitella tuohon keulalle jo heti rakentelu vaiheessa Pitäs vaan ensin jostain hommaa sellainen hyvä ja halpa ja vahva sähkövinssi.....saa tarjota siis sellaistaki

Viimeksi muokannut Jare : 24.10.2010 20:56
Vastaa lainaten