Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 05.10.2010, 20:11
Blazer42:n Avatar
Blazer42 Blazer42 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.03.05
Sijainti: Riihimäki
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Tässäkin hommassa kannattaa sitten muistaa "pikkujuttu", eli kun lasketaan palamistapahtumaan ainetta (vettä) joka ei pala täydellisesti, se pysyy silloin suurempana molekyylinä (ja todennäköisesti!) ottaa mukaansa lisäksi pari muutakin (esim nokea) kaveria itseensä, jolloin sen koko kasvaa. Ja sehän taas tarkoittaa suurempaa massaa, jolloin ahtimen turbiinipyörään osuessaa aiheittaa suuremman voiman (lue kiihtyvyyden --> eli kierrosluku kasvaa) ja täten ahtimen akseliin tulee surempi vääntömomentti (ja korkeammalla pyörinnällä suurempi paine kompressorissa --> ja vääntöero lisääntyy!), joten ahdinkin ottaa tässä touhussa sitten "itseensä" suhteellisen nopeasti....

Sen verran omakohtaisia kokemuksia, jotta auto, jossa kansi oli imukanavastaan halki, kulutti nestettä n. 1L / 2000km. Lopputulos oli 5000km ajon aikana 2kpl 2100€ maksavia ahtimia tuhoutui, kun akselit katkesivat tuon vesimäärän takia!!! Mutta plussaa hommassa oli se että kulutus putosi vuotavalla kannella n 1L/100km ja alavääntö oli aivan omaa luokkaansa. Tämä huomattiin, kun kansi vaihdettiin ja ihmeteltiin kun ei jaksa kunnolla "herätä" kun antoi kaasua!!!

Et joskus se on vaan pirun pienestä kiinni...

Ja tää on vaan mun mielipide, joka perustuu ihan omasta pienestä tyhjästä päästä putkahtaneesta ajatuksesta tai aivopierusta (jos turvoksiin ryypätty herne ja pahasti poissa urastaan sellaiseksi luokitellaan)
On muuten semmonen homma että tuo vesimäärä ei riko ahdinta muuten kun menemällä kanisterin kanssa sinne ahtimeen.
tutkippa paljonko moottorista menee ihan oikeasti vettä läpi tolla kilometri määrällä. vertaa huviksesi vielä paljonko on eroa kuivalla ja sateisella kelillä.
Vastaa lainaten