Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Rayton-
Juu, mitään portali vehkeitä en ala tekemään..
Kuinkas hyvin tommonen susse sit menee pelkillä 31" nakeilla? Tosiaan mitään hc-offia tai venäjän safareita ei olla tekemässä.
Hmm, ei tuo SOA olekaan ihan niin helppo kuin ajattelin. Paljonkos tommosista muokatuista akseleista pyydetään? Entäs paljolla saa korottavat lehtijouset käytettynä/ halvimmillaan? Riipuilla vissiin saa myös hieman maavaraa? Luin vaan että kun oikein paljon pidennetään niin tulee ongelmia. Mutta jos tekis jotkut +0.5" tai 1" riiput? Pieninkin maavara ois plussaa. Ikää 16v niin ei tuota rahaa liiaksi ole joten suht halvalla yritetään selvitä
Jos nuo Tossun sarjat ovat ihan toimiviksi todettu niin se olisi ihan varteenotettava vaihtoehto. Paljonkos kustantaa tuollainen kitti?
Lukot taidan aluksi jättää pois, jos tarvetta tulee niin voisi taakse jonkun hommata.
|
Kyllä se susuki menee kolmeykkösillä pahemmista paikoista kuin moni isompi renkainen, ja voimansiirto alkaa olla isommilla renkailla jo koetuksella vakioakseleilla...
Tossun välitykset taisivat olla jotain 350 euron pintaan kun lähettää vaihdossa ratasaihiot, ja kyllä on toimivaksi todettu sarja jo monen toimesta. Tossun välitykset siis käyvät vain ja ainoastaan 410:n merkkivalottomaan jakikseen.
Itse jos olisin nyt rakentamassa vakiosta metsäkelpoisempaa, niin se tapahtuisi reseptillä: ei korotuksia, jakolaatikon välitykset, lokarien suurennus ottamaan vastaan 31" renkaat, ja kunnon panssarit pohjaan + helmapalkit. Noilla eväillä saat jo alkuun erittäin maastokykyisen auton, ja sitten voit alkaa vasta miettimään vinssejä ja lukkoja, ja ehkä pientä korotusta jos siltä enään tuntuu siinä vaiheessa...