Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nozzz
En kyllä suosittele lyömään jenkaa 4000rpm.. kun kuuleman mukaan 6-mukisen saa kestämään sillä isoja kierroksia, kun kampiakselilta poistaa vastapainot (3000rpm)
|
Kuutosen kampiakseleihin tuli täydet vastapainot vasta 2000-luvulla. Ne tulivat käyntiä pehmentämään. Mitenkähän niiden poisto auttaa kierrosten kestoon? Tai no, ehkä negatiivisesti.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nozzz
Tyytyisin maksimissaan sinne 2700-2800rpm huitteille(Omassa 3-pyttysessä ottaa sen 2700rpm, vielä ei ole ollut ongelmia, ruuvattuna on kierrokset olleet n, 1000h ).. joka päivä tulee rattoreiden kanssa pelattua (nimenomaan Valamettien) Eikä tee mieli kyllä lyyä tuon enempää kierroksia 3-4-6 pyttysillä. alkaa kone kärsimään.
|
411B-Jeeppi antaa maksimi tehon 2800 kierroksella. Muutama muukin isokierroksinen kone löytyy, esim palopumppujen koneet.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nozzz
(Valamettien lohkoon on muuten stanssattu maksimi rpm mitä se kestää yhtäsoittoa, kannattaa se katsoa jos vielä löytyy koneesta  )
|
Mistähän päin tuommoinen löytyy, ja mistä koneista...? 15v olen niitä työkseni katsellut, muttei ole silmään pistänyt. Paikallismoottoreissa (generaattori, pumppu yms) on käytetty alumiini lätkää vauhtipyörä kotelossa, siinä lukee suurimman tehon kierrosluku.