Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 29.08.2010, 20:42
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.336
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _LM_ Näytä viesti
Näinhän se on teoriassa, mutta saavutettu hyöty vaihtelee paljonkin koneesta riippuen.
Niitä mjoottoreita mitä me ollaan fiilattu, niin vääntö on parantunut puristuksia nostamalla. Se on vähän niinkuin köyhän miehen ahtamista. Tuolla pihalla seisoo 60-luvun tekniikalla oleva henkilöauto, siinä on noin 11 puristus suhde. Ja vetää hienosti jo 1000 kierroksesta lähtien. Vaikka on 290 asteinen viriviri-nokka, ja vauhtipyörästä sorvasin 1.5 kiloo pois. On siihen tietysti muutakin tehty. Vauhtipyörän keventäminen ei tuo yhtään hevosvoimaa lisää, mutta kierrosherkkyys, ja sitä kautta kiihtyvyys pienillä vaihteilla paranee. Painaviin autoihin ei niin hyvä viritys.

Toki perusmoottori täytyy olla kunnossa. Puristuksien lisääminen ei paljoa hyödytä, jos mäntien ohipuhallus on suuri. Silloin saadaan korkeintaan lisää kampikammio painetta, ja öljyvuotoja...
Vastaa lainaten