Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki
Eihän suutinputkia ole vaihdettu??? Jos putki on eri mittainen kuin muut (toleranssi 1/100mm), niin lyhyt putki aiheutta liian aikaisen ruiskutuksen (naputtaa) ja liian pitkä myöhäisen (savuttaa)...
Aikoinaan tuli auto , jossa oli ollut vettä polttonesteen seassa ja siinä ruiskutusputki oli "syöpynyt" (kavitaation takia), jolloin putken reikä oli laajentunut melkein koko matkaltaan ja polttonesteen paine "katosi" tuohon laajentumaan, mutta se taas esiintyi myöhäisenä ruiskutuksena ja savutuksena.
Mutta muuten oireet vain vahvistaa vikaa --> palamishäiriö (todnäk polttonesteen pisarointia), ja kone on rempattu, niin ei jää paljon muuta kuin suutin... Tietenkin kanittava venttiili, mutta ei tekisi tuollaista ongelmaa palamiseen!
Pumppukaan se ei voi olla, koska testipenkissä jumiutuva takaiskuventtiili näkyisi välittömästi määrisä ja tyhjäkäynti "humppaisi", eikä olisi tasainen!!!
|
Ei ole putkia ainakaan minun toimesta vaihdettu ja alkuperäisiltä ne näyttää.
Pumppuhan toimi kyllä penkissä hyvin ja sitten autossakin päivän verran ihan kohtalaisesti kunnes alkoi moottori täristämään. Sillä tuo pumppuvika tuntuisi kaikista loogisimmalta. Tietysti vannomatta paras tässäkin hommassa. Kaikista paras olisi, kun saisi varmasti toimivat suuttimet ja/tai pumpun lainaan ja kokeilisi niillä. Tuosta pumpusta kun on nyt löydetty remonteissa vikaa ja sitä rempattu 1,5k€ verran, eikä auto kuitenkaan toimi, niin ei millään viitsisi enää kokeilla mitään hintavaa jos ei ole 100% varmuutta.