Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kimlahti
Jeepin insinöörit ovat onnistuneet löytämään juuri oikean yhdistelmän ohjausgeometriaa ja kääntyvien osien massaa joka täsmää ohjaussimpukan resonanssitaajuuteen.  Ymmärtääkseni ongelma on että tuo tehostettu simpukka ylikorjaa routaheitosta tulevaa iskua ja alkaa värähtelemään. Jämäkkä ohjausiskari vähentää iskua niin ilmiö poistuu.
Tuo värähtelyhän pitäisi ilmetä myös siten että pannaan etuakseli pukkien päälle ja kone käytiin. Sitten reipas potku renkaan etureunaan ja simpukan pitäisi repiä keula hajalle. Ehkä.
Tarkistaisin ettei simpukka elä rungossa. Eli moottori käyntiin ja kaveri vatkaamaan rattia.  Ratille menevässä simpukan akselissa ei olisi myöskään syytä olla päittäisvälystä. Hiuksenhieno päittäysvälys (=liian pieni preload) aiheutti jeeppiini iloisen laukan oikealle kaarrettaessa.
-Kimmo-
|
testailin vähän kaikkea, simpukan "hammasvälys" oli ehkä pikkusen iso, sen kiristin, jostain siinä tulee vielä vähä väljää mutten kyllä heti hokannut mistä, rattia jos pitää paikallaan niin pyörät kääntyy sentin verran...
niin joo, woblaa.. pitäsköhän ottaa oikein videoo siitä