Periaatteessa ihan hauska idea.
Ootkos muuten ottanut huomioon että mogin napavälityksessä muuttuu pyörimissuunta eli jos tälläät nuo suoraan pinjoniin kiinni niin sitten taaksepäin löytyy vaihteita josta valita.
Volvon napa voisi soveltua kuitenkin helpommin tähän.
Seuraavat huomiot on tehty omakohtaisesti, osittain erehdysten kautta ja osittain laskemalla ja sen jälkeen ne on käytänössä toimivaksi todettu.
Mersun laatikoissa on lähestulkoon kaikissa samat poorit, automaatista täytyi muistaakseni katkaista mutterin ulkopuolelle jäävää suoraa osaa pari-kolme senttiä pois,
Omassa minulla on muistaakseni välikardaanin mitta paikoillaan 28 senttiä.
Etukardaani menee todella läheltä automaatin öljypohjan oikeaa sivua, alkuperäinen etupanhard muuttuu melko nopeasti pehmoiseksi ja sitten kardaani osuu laatikon kylkeen ja työntää tiivisteen laatikon sisälle, ja öljyt pihalle. Tämän voi estää tekemällä panhardin jostain kunnon suurlujuus tavarasta.
Kirjoittelit että aiot laskea panhardin korvakkeita korotuksen verran alas, aiotko laskea myös ohjaus simpukkaa? koska panhardin ja ohjausvarren täytyisi kulkea samassa kulmassa, tai auto on aivan äärettömän kauhea ajaa (Terveisin nimimerkki: kokemusta aiheesta)
Joku kirjoitteli myös että korottamien tekee Mersusta kiikkerän ajettavan, hiukankin reilummalla korotuksella (yleisimmin jotain 10 cm luokkaa) se on juurikin näin, Caster kulma muuttuu eteenpäin nojaavaksi (pitäisi olla +5 astetta mutta tällöin onkin -3 astetta) ja "ajossa auto haistelee joka liikennemerkin ja lyhtypylvään". Tästä pääsee kaikkein helpoiten eroon kun ottaa pitkittäiset etutukivarret irti ja painaa niihin präsillä 8 asteen mutkan siihen kohtaan jossa tangossa lukee 460, eli niin että tangon etupää ikään kuin nousee.
Tämä rauhoittaa ohjauksen, ja kaupantekijäisiksi parantaa etukardaanin kulmaa ja jousilautasten asentoa.
Om603 turbon öljypohjan lisäpala mahtuu olemaan paikoillaan kun sen takanurkasta viistää hiukan pois.
itse otin noin 4 cm ja hitsasin tigillä levystä paikan tilalle.
Minkäskokoiset nuo boggerit olikaan,ai juu 44":set, tuntuu aika rajuilta Mersun akseleille. Noille renkaille suosittelisin k yllä lämpimästi esimerkiksi Mogin tai jonkun ison jenkin akseleita. Kardaanien pyörimissuunnat pitää vaan tarkistaa ennen asennusta jotta ei tule yllätyksiä.
Se on vaan nimiitäin seuraavanlainen hiukan vaikea yhtälö: Isot renkaat + paljon voimaa = runsaasti remonttia voimansiirtopuolelle.
'Edelliskerralla kun oltiin metsässä niin multa räjähti ensin yksi uniball poikittaistukivarresta, pieni pikahuolto ja uusi nivel paikoilleen,
sitten meni seuraavassa rysäyksessä murrosnivel ja etuvetari paskaksi ja takavetari kieroon!! eikä ole kuin 35":set Creepyt alla.
Ahtimista sen verran että mulla on omassa Mitsu Evo8:n ahdin, se herää ja toimii mukavasti mutta jossain 5000 rpm paikkeilla se menee Mynäpumpun ruokkimana ylikierroksille ja kavitoi niin voimakkaasti että ahdot hukkuu täysin. Heti kun löydän jostain sopivasti, olisiko ollut tyypilttään 2560 tai vastaavan VNT ahtimen, niin sellaisen asennan paikoilleen.
Viimeksi muokannut MikkoVuorsola : 17.08.2010 07:11
|