Viestiketju: moottori mäyrikseen
Näytä yksittäinen viesti
  #25  
Vanha 05.08.2010, 21:04
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rune Näytä viesti

sd33 voi jäädä ulos vaihtoehdoista kun turboton vanhempi lohko.
Juuri kesällä otin -82 vai -83 pätkä-Patrollista koneen palasille.

Koneesta löytyi ne perinteiset 5 männänrengasta, mutta myöskin öljysuihkut oli männille ihan samanlaiset kuin -88 SD33T -koneessa.
Turbollisen 3-renkaiset männät on samankokoisia.
Toki tuosta 5-renkaisesta männästä voi ottaa pois ne alimmat öljyrenkaat sieltä männän helmasta (ei leikkaa mäntä kiinni jos rääkkää liikaa).

Isku ja poraus & kaikki kampiakselin kaulat ovat samanlaisia.
Jakopään rattaissa, öljynsuodattimessa ja -lauhduttimessa & kytkimessä on vähän eroja, mutta kyllä tuon SD33:n kärsii turbottaa.

Haittana on suuri paino (kuivana n. 300kg) ja kampiakselilla vain 4 runkolaakeria.
Toki laakerit kannattaa vaihtaa kaikki kerralla, ennenkuin tuon malmikasan sinne autoonsa tunkee,
ettei taas käy niin, että 500tkm ajettu kone isketään avaamatta autoon ja sitten huudatetaan surutta jossain jorpakossa...
Vastaa lainaten