Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Ennen kuin alat istuttaa läjän jarruja, niin tarkista riittääkö niissä massat bj:n!
Jos läjästä löytyy olka-akseleihin ja bj/hj napaan sopivat "kääntöpallot" ja hj:n pyörän napa ja jarrusatula sopii siihen, niin silloin raidetankojen kanssa helpompaa. (mahdollisesti k.o osa LN-65 hilux 4wd:ssä, jollion
k.o palikalle löytyy paremmin kantavuutta, ja bj-42 voi olla samalla osalla?)
Vanhassa bj-40:ssä olkatapin pultit halkaisijaltaan 11mm (ja nousu 1,5mm)ja hj-60/61 12mm(ja nousu sama 1,5mm) vanhemmassa pultit ajoneuvon pituussuunnassa likempänä toisijaa.
nuo hj:n olka-akselin pulttijaot löytyy tallista, mahdollisesti tuosta vanhemmastakin.
|
levyn halkaisija on sama, jarrusatulan männät on saman kokoiset, samat jarrupalat (ainoa ero on että toisen levyn paksuus on 12mm ja toinen 20mm) läjä/hilux jäähdyttämätön vs. hj ja uudempi läjä joissa on jäähdytetty levy. ja jos läjän jakareista riittä massat bj:n kierrejousituksen tekemiseen niin miksi ei jarruissa riittäisi???
ilman muuta kannattaa vaihtaa kääntövarret isommilla kartioilla oleviin jos mahdollista, M23x1,5 kierteellä olevia raidetangonpäitä löytyy hyvin. ja jos etupäätä lähtee muuttamaan niin samalla kannattaa ehdottomasti tehdä/teettää kunnollinen raide- ja vetotanko vaikka ei laittaisikaan hysteerivarsia.