Lainaus:
quote:
Lainaus:
quote:
Kaveri väitti että ensimmäiset HJ-60:set olisi ollut saatavilla 4-sylinterisellä koneella,samalla mikä on BJ:ssä. Eli silloinhan se olisi BJ-60? Pitääkö paikkansa vai puhuiko kaveri omiaan?
Onko HJ:ta saanu suomessa automaattilaatikolla?
|
http://www.toyotalandcruiser.dk/mode...=BJ60&serie=J6
Minun tietääkseni ei ole suomeen tuotu em. eikä myöskään automaatilla. Automaatti taitaa löytyä ainakin FJ-62 mallista.
Mikko
PS:Tästä voit jatkaa Antti...
|
Ahem... Kiitos, Mikko. (kohentaa paperinippuaan)
Jep, varsinkin Kanadassa on BJ-60 käsittääkseni yleisempi kuin HJ-60. BJ-60:sessä on 3B (3.5l 4-syl esikammiodiesel), eli sama kone kuin BJ-42:sessa ja BJ-45:sessa. BJ-40:sessä on B, joka on vähän alitehoinen jopa 40:selle. Suomeen yhtään BJ-60:stä ei ole eksynyt. 3B ja 2H ovat olleet saatavilla samaan aikaan, -81 - -89, eli ensimmäiset 60:set eivät olleet dieseleitä, vaan vuonna -80 saataville tullut FJ-60 (bensakutosella siis).
Automaatteja... Hmm, kyllä HJ-60:stä ja HJ-61:stä on saanut tomaattilaatikolla (A440F). Harvinaisia luultavasti lähinnä siksi miksi automaatit olivat muutenkin harvinaisia 80-luvulla; siihen aikaan huomattavasti kalliimpia kuin manuaalit, ja ei varmaan ole pidetty maasturissa niin tarpeellisena/luonteeseen sopivana. Toisaalta voi olla että niitä on saanut vain erikoistilauksesta (vammaisille?).
A440F oli ilmeisesti saatavilla vuosina -85 - -89, jonka jälkeen sen korvasi elektronisesti ohjattu A442F. Voisi tarkastaa Toyotan varaosaohjelmalla (EPC), mutten ole vielä saanut asennettua sitä tuolle viereiselle XP-testikoneelle...
--
Antti R.
1978 HJ-45LP