Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pete
Meille ainakin ammattikoulussa opetettiin että kuorma-auton renkaat täytetään aina häkissä..
|
Mutta ei se häkkikään kaikkia suojaa. Häkissä 8 kiloo ilmaa renkaaseen, ja sitten reippain mielin lippis päässä pyörittelemään sitä rengasta akselia kohti. Rautakangella vääntelyä, että nousee navalle, ja nitkuttelua edes takaisin. Mitäs jos se rengas tykkääkin räjähtää juuri silloin...? Lähtee lippis päästä irti, ja ehkä muutakin.
Itse olen arveluttavien kuorma-auton pyörien kanssa toiminut vähän toisin. Esim 3 kiloo ilmaa kummiin, ja sitten se paikoileen. Mutterit kiinni, ja lasken auton alas. Renkaan täyttöletku kiinni, ja itse lokasuojan taakse täyttämään rengasta. Jos on muovilokari, niin sitten menen ohjaamoon istumaan, tai vaikkapa lavalle. Kuitenkin renkaan kyljestä pois. Mulla on kaksi metriä pitkä täyttö letku, ja liitin on aina niin hyvässä kunnossa, ettei tarvitse käsin pitää kiinni. Sitten liitin irti, ja pientä koeajoa pitkin pihaa.
Joittenkin mielestä turhaa touhua, mutta oma mielenterveys kiittää.